מרד ראשי הסניפים: דנו בצמצום סמכויותיו של בנט בבית היהודי

ראשי סניפים בולטים התכנסו בערב יום השואה ודנו בצמצום סמכויותיו של בנט בבית היהודי בעקבות הכישלון בבחירות. "היועצים בולמים אותנו. הסביבה הקרובה של בנט מוליכה אותו שולל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/04/15 09:15 ל בניסן התשעה

מרד ראשי הסניפים: דנו בצמצום סמכויותיו של בנט בבית היהודי
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

פוטש בבית היהודי. עידו בנבג'י מפרסם הבוקר (א') בגל"צ כי בערב יום השואה התכנסו ראשי סניפים בולטים של הבית היהודי ודנו בצמצום סמכויותיו של נפתלי בנט בבית היהודי על רקע הכישלון בבחירות לכנסת והירידה מ-12 מנדטים ל-8 בלבד.

40 ראשי סניפי הבית היהודי התכנסו בבית הכנסת דובב עוז ברמת גן כשהסיבה הרשמית היא תפילה לערב יום השואה בליווי מקהלה, ולאחר מכן התכנסות מועצת ראשי הסניפים לציון יום השואה. הסעיף השלישי שעל סדר היום היה 'דיון והפקת לקחים בנוגע למערכת הבחירות' אך דיון זה הפך לנושא המרכזי של הערב.

במהלך הערב דנו ראשי הסניפים, ביניהם בין היתר הרב יחיאל וסרמן מהסוכנות היהודית, מועמד הבית היהודי בפריימריז, ומזכ"ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל, ואחרים, בכישלון בפריימריז, וקראו לצמצם סמכויותיו של בנט, תוך כדי שהם טוענים בנוסף כי יועצים מוליכים אותו שולל.

"אני לא בא בטענות לנפתלי", אמר שלומי תמם, יו"ר סניף חולון. "הוא בסדר, אבל אנשים מסביבו עוצרים את הצינור. התלונות לא מגיעות אליו".

"היועצים בולמים אותנו", התלונן ראובן גור אריה, חבר מרכז הבית היהודי בשומרון. "הסביבה הקרובה של בנט מוליכה אותו שולל". ובכירים נוספים הסכימו עם ראשי הסניפים. "פעם הייתי מדבר עם נפתלי", סיפור שלום אלמגור, יו"ר סניף הוד השרון. "עכשיו חוסמים. לא מעבירים את השיחות שלנו. המנכ"ל ניר אורבך מנסה לקבוע מה יהיה אצלי בסניף. צריך להחזיר את הגלגל אחורה. להחזיר את החוקה הישנה".

למרות קריאה זו, הבהירו ראשי סניפים נוספים כי החזרת החוקה הישנה אינה ראלית כפי הנראה. "זה לא ראלי לצפות לזה. אין מספיק קולות במרכז בשביל זה", אמר ג'רמי סלטאן, יו"ר סניף מבשרת ציון, והרב יחיאל וסרמן, יו"ר סניף גבעתיים וחבר הנהלת הסוכנות היהודית אמר כי "צריך לשבת קבוצה מצומצמת של אנשים ולנסות לקדם שינויים". נחמיה רפל קרא "להקים פורום מייעץ, שיעזור לנפתלי.

יעקב סולר, יו"ר סניף בני ברק הבהיר כי "צריך להחתים מספיק חברי מרכז כדי לכנס את המרכז במקרה שהעסק מול בנט לא יילך", ואבי קפלן, יו"ר סניף חיפה אמר כי "לא אנחנו בחרנו בינון מגל".

חברת הכנסת איילת שקד התייחסה לדברים בגל"צ ואמרה בתגובה, "אני גאה שאני חלק ממפלגה דמוקרטית. יש לנו ראשי פעילים בכל הארץ וזה לגיטימי שיש להם מה להגיד ויש להם ביקורת. כשיסתיים המו"מ הקואליציוני נעשה הפקת לקחים. אני חושבת שכולם מאוד מעריכים את המקום שבנט הביא אותנו אליו. וגם אם עושים טעויות זה דבר טבעי".

שקד גם התייחסה לתיק הדתות, והבהירה כי לא ילך לש"ס גם עם על כך יתפוצץ המשא ומתן הקואליציוני. "תיק הדתות לא ילך לש"ס גם אם על כך יתפוצץ המו"מ. הבית היהודי לא יפקיר את כל ההישגים שלו בתיק הזה".

בבית היהודי מסרו לגלי צה"ל: "הבית היהודי היא בין המפלגות הדמוקרטיות היחידות שנותרו בישראל, וטוב שכך".