מרגש: מאות הגיעו להלווית ניצול שואה בעקבות קריאה בפייסבוק

הבוקר הובא למנוחות בנימין שלזינגר מאשדוד. לאחר שבני משפחתו חששו שלא יהיה מניין בלוויה, הם הפיצו קריאה בפייסבוק ומאות הגיעו להשתתף בדרכו האחרונה של ניצול השואה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/04/15 11:38 כז בניסן התשעה

מרגש: מאות הגיעו להלווית ניצול שואה בעקבות קריאה בפייסבוק
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

כבר במשך שנים טוענים אישים שונים שיש לבטל את יום השואה, שאזרחי ישראל לא יודעים לזכור את השואה ועוד כהנה וכהנה טענות, אך עם ישראל מוכיח שוב ושוב את אהבתו ודאגתו לניצולים.

אתמול (ד'), ערב יום השואה, הלך לעולמו בנימין שלזינגר, ניצול שואה בם 82 מאשדוד. מכיוון שלשלזינגר יש רק בן אחד ובני משפחה מועטים, חששו בני המשפחה כי לא יגיעו מניין ללוויה ועל כן הפיצו קריאה בפייסבוק בבקשה להגיע ולהשתתף באירוע.

ההיענות לקריאה הייתה לא פחות ממדהימה, כשכ-500 איש ואישה הגיעו ללוויה. במהלך הלוויה, שהחלה בשעה 9:30 עמדו המשתתפים בצפירה בת שתי הדקות לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשעה 10:00.

זו לא הפעם הראשונה השבוע שמתרחש אירוע מרגש שכזה. ביום שני האחרון פורסמה קריאה להשתתף בלוויתה של חיה גרטמן, ניצולת שואה בת 92, שנותרה לבדה לאחר ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ.

גרטמן עברה ניסויים באושוויץ ונמנע ממנה בעקבותיהם להביא ילדים לעולם. לכן לא נותרו לה שום קרובי משפחה כשנפטרה בשבוע שעבר. לאחר שהופצה קריאה בפייסבוק להשתתף בלוויתה שהתקיימה בחולון הגיעו למקום מאות בני אדם.

"אחרי שהלקנו את עצמנו השכם וערב עם הישראלי המכוער, סיפור השוקולד, הקרע שנפרע בבחירות ועוד, יש בידנו ההזדמנות לעלות על נס את היפה שבעם ישראל והוא מאיר כל פינה חשוכה, הוא מתגלה ברגעים הנכונים, הוא מתייצב בשעת צרה ומלחמה. כשצרכים אותו הישראלי היפה בא - הוא מגיח משום מקום כמו גיבור על", כתב אדם בשם אייל בן שמחון באתר אשדוד נט בעקבות לוויתו של בנימן שלזינגר היום.

"דקות אחרי סיום ההלוויה, בשעה 10:00 נשמעה הצפירה ואני עם הרבים עמדנו בדום מתוח בסמוך לקברו של הניצול, בנימין גרש. בצפירת יום השואה של 2015 עמדתי גאה באלו שבמותם הביאוני הלום לארץ ישראל, עמדתי גאה באלו שהיו סביבי, הייתי נרגש להיות חלק מהעם היהודי".