מקורבי הרב אלון: העדויות החדשות מוכיחות את חפותו של הרב

מקורביו של הרב מוטי אלון תוקפים את העדויות החדשות אותן גיבשה הפרקליטות, בטענה כי הן בעצמן מוכיחות כי מדובר בסגנון התנהגותו של הרב – ולא בפגיעה מינית

חדשות כיפה אורי פולק 11/04/12 11:27 יט בניסן התשעב

מקורבי הרב אלון: העדויות החדשות מוכיחות את חפותו של הרב
Shalom, צילום: Shalom

מקורבי הרב מוטי אלון יוצאים להתקפה על פרסומי הפרקליטות אודות ארבע עדויות חדשות נגד הרב אלון, במשפט המתנהל נגדו. לטענת המקורבים, חלק מן העדויות נחשפו כבר בעדותו של הרב אלון עצמו, שהביא את הדברים כהוכחה לתמימות כוונותיו, בעוד הפרקליטות רק מבקשת "לנפח את התיק" נגד הרב.

על פי העדויות החדשות, טוען אחד מתלמידיו לשעבר של הרב אלון כי הוא "הושיב אותי קרוב מאוד אליו וחיבק חיבוק ארוך. אני זוכר שאני מחבק אותו בחזרה. יצאתי מהחדר, היה לי ברור שמשהו לא בסדר, ושרק בן אדם אחד יכול לעזור לי וזה הוא".

על פי עדות אחרת המבוססת על עובדת הסוציאלית אשר עבדה בעבודות ניקיון בסמוך לביתו של הרב אלון, היא טוענת כי היא הבחינה ברב יושב ברכבו ומחבק את אחד התלמידים. "הנחתי שזו אשתו. חזרתי לבניין, המשכתי לנקות וכשחזרתי החוצה אחרי חמש-עשר דקות ראיתי עוד חיבוקים וליטופים. אחרי כמה דקות הם יצאו מהרכב, ולתדהמתי ראיתי שמדובר בנער בן 15", מתארת העובדת בעדותה.

ואולם, מקורביו של הרב אלון טוענים כי העדויות הללו מהוות הוכחה לצדקת דרכו ולחפותו של הרב. "העדויות הללו לא מהוות שום איום נגד הרב אלון. להפך, הסגנון של הרב אלון היה מאז ומתמיד סגנון קרוב וחם, אבל לא היה בו כל עניין של פגיעה, בטח שלא מינית".

זאת ועוד, המקורבים טוענים כי עדותה של העובדת הסוציאלית הוצגה על ידי הרב אלון עצמו, בחקירתו במשטרה, זאת כהוכחה לאופן ההתנהלות של הרב אלון מול תלמידיו. "בחקירה הוא בעצמו הזכיר את המקרה שעכשיו מנסים להכניס לתוך כתב האישום כדי להוכיח לחוקרים את צורת ההתנהלות שלו מול התלמידים, ואין שום בעיה בהתנהלות הזו", טוענים המקורבים.

נזכיר כי קו ההגנה של הרב אלון, שהוגש לבית המשפט כמענה לכתב האישום נגדו, אכן מתבסס על טענה לפיה גם אם "נפגש עם הנערים, ליטף אותם וחיבק אותם, הרי שעשה זאת כפי שהתנהל במשך עשרות שנים כלפי דורשי עצתו שביקשו ממנו עידוד וחיזוק". עוד טען הרב כי מדובר בחלק ממשנתו החינוכית, בעת שהיה ראש ישיבת "הכותל".