מצב איכות הסביבה ביו"ש – טוב יותר מהממוצע בישראל

כך עולה מדו"ח המתייחס למצב הסביבה ביהודה ושומרון. הדו"ח אמנם קובע כי בתחום שמירת הטבע, שמירת חיית הבר ושמירת הנוף והשטחים הפתוחים, המצב פחות טוב מהממוצע הישראלי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/07/12 13:18 יא באב התשעב

מצב איכות הסביבה ביו"ש – טוב יותר מהממוצע בישראל
יחצ, צילום: יחצ

מצב איכות הסביבה בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, טוב במספר פרמטרים מהמצב הכללי בישראל - כך עולה מדו"ח מסכם המתפרסם היום (ב') על ידי איגודי ערים לאיכות הסביבה יהודה ושומרון. על פי הדו"ח, בפרמטרים רבים הניהול הסביבתי של ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון מתנהל על פי אותם משטרי עבודה, פיקוח ואכיפה, על פי אותם תקנים ועל פי אותן אמות מידה הנוהגים בישראל.

"מצב איכות הסביבה בתחומים אחדים טוב יותר מהמצב בישראל", נקבע בדו"ח, בו מפורט כי בסך הכל, ברוב התחומים המצב דומה למצב בישראל. הדו"ח אמנם קובע כי "בתחום שמירת הטבע, שמירת חיית הבר ושמירת הנוף והשטחים הפתוחים, המצב פחות טוב מזה שבישראל" וכי "בתחום הטיפול בשפכים המצב קרוב למצב בישראל, ויש להשקיע עוד בתחום זה כדי להגיע למצב טוב כדי שלא לסכן את אקוויפר ההר".

עם זאת, הדו"ח מציין כי מסקירת התחומים הסביבתיים השונים עולה כי בתחומים רבים, ובעיקר בתחום הטיפול בשפכים והטיפול בפסולת, מצב איכות הסביבה ביהודה ושומרון במגזר הפלשתיני טעון שיפור רב, והוא "מסכן סכנה של ממש את מי התהום" - כך על פי מחבריו.

בין היתר הנושאים הנסקרים בדו"ח, הושם דגש גם על תחום החינוך הסביבתי בבתי הספר ביהודה ושומרון. "בשטח ניכרת מגמה ברורה של עלייה משמעותית בעשייה הסביבתית במוסדות החינוך ובקהילה. מי שבחן את המצב לפני כשני עשורים מתרשם כי יש עלייה במודעות הסביבתית של הציבור הישראלי ביהודה ושומרון". מחברי הדו"ח מציינים כי "נותרו מספר אתגרים לשנים הבאות בתחום החינוך ובשאר תחומי הפעילות, שהמשמעותי בהם הוא חיבור של הנושא הסביבתי לכל תחומי החיים".

ממצאי הדו"ח הוצגו בכנס ראשון בנושא "איכות סביבה חוצה גבולות". בכנס, בשיתוף איגודי ערים יהודה ושומרון ועמותת "ירוק עכשיו" הוצעו פתרונות לטיפול בשפכים ובזיהום אוויר וכן יצאה קריאה לשיתוף פעולה עם הפלשתינים בכל הקשור לדאגה וטיפול בסביבה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן