מצא ג'וב חדש

שלוש שנים אחרי תוכנית ההתנתקות, נבחר יונתן בשיא, יו"ר מנהלת סלע לשעבר, ליושב הנהלת קהילת מעלה גלבוע.

חדשות כיפה אלעד רותם 06/08/08 00:00 ה באב התשסח

יונתן בשיא נבחר ברוב קולות ליושב ראש הנהלת הקהילה של קיבוץ מעלה גלבוע. כזכור, שימש בעבר בשיא כיו"ר מנהלת סלע, ואחראי מטעם משרד ראש הממשלה על יישום ההסדרים למפונים במסגרת תוכנית ההתנתקות. לאחר שנתקל בחוסר אהדה בולט מצד חברי הקיבוץ בו התגורר, שדה אליהו, עבר בתחילת שנת 2007 לקיבוץ מעלה גלבוע, בו גרה בתו הבכורה. החודש, כאמור, הפך בשיא באופן רשמי ליושב ראש הנהלת הקהילה של הקיבוץ.


צדוק ליפשיץ, מזכיר קיבוץ מעלה גלבוע, אומר כי "יונתן היה במשך קרוב ל-6 שנים יו"ר הנהלת הקיבוץ בהתנדבות. כשהוא סיים את התפקיד הוא התבקש לשמש כיו"ר הנהלת הקהילה. חברי היישוב עשו בחירות, ויונתן קיבל ברוב קולות את התפקיד, שהוא, אגב, בהתנדבות מלאה". תפקידו של יושב ראש ההנהלה אינו ביצועי אלא מעין "מבט על" כולל, וליווי מנכ"ל הקהילה.


היישוב מעלה גלבוע הוקם בשנת 1962 בתור היאחזות נח"ל, ושש שנים מאוחר יותר אוכלס על ידי אנשי הקיבוץ הדתי. כיום שותפות בקהילת מעלה גלבוע כ-80 משפחות, רובן חברות הקיבוץ. היישוב שוכן על פסגת הר הגלבוע ושייך מבחינה מוניציפאלית למועצה האזורית בית שאן. ענפי הפרנסה העיקריים בקיבוץ הם גידול גזר, רפת חלב ותרנגולי הודו.


"יונתן התגייס לפני כשש שנים, והציע את עצמו בתפקיד יו"ר", אומר צדוק. "היה אצלנו משבר כלכלי מאוד גדול. יונתן התייצב עם כמה אנשים מקומיים ובמשך למעלה מחמש שנים הם ניהלו כאן בעיקר את הצד המשקי. הוא הוציא אותנו מעברי פי פחת למצב יציב וטוב, ובינתיים, כמו שאתה יודע, הוא בא לגור פה".

יש קולות ביישוב שיוצאים כנגדו?

"לא ידוע לי על קולות נגדו ביישוב. בכל אופן הם לא נשמעים, כי הוא עוסק בעשייה. פה זה לא יונתן של ההתנתקות או דעות פוליטיות. פה הוא איש הקהילה שתורם מזמנו. אין התעסקות בנושא הפוליטי".