"מעט מדי" בימין לא מתרגשים מהודעת נתניהו

אחרי שנים של הקפאה ויובש בימין ובהנהגת המתיישבים לא מתרגשים יותר מדי מהודעת נתניהו וליברמן כי יוציאו סיכמו על בנייה של 2500 יחידות ביו"ש. שדולת ארץ ישראל: "מודאגים מהעדר הפיתוח מחוץ לגושי השמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/17 18:51 כו בטבת התשעז

"מעט מדי" בימין לא מתרגשים מהודעת נתניהו
מירי צחי, צילום: מירי צחי

במועצת יש"ע לא מתרגשים מההחלטה על אישורי התוכניות ביהודה ושומרון. בתגובה שהוציאו נאמר:

"אכזבה, מעט מדי ולא עונה על הצורך. אחרי שנים של יובש מוחלט בבניה זו החלטה מצומצמת מאוד שאינה עונה על הצורך הגדול שיש בהתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. לצערנו, זו אחיזת עיניים של כאילו אישור בניה בהיקפים גדולים, כשבפועל כמו בפעמים קודמות יבנו רק כמה מאות והשאר רק קידום תכנון.

עוד הוסיפו במועצת יש"ע כי יש לשנות מדיניות לאחר בחירתו של טראמפ: "יותר מכך אנו מודאגים מאוד מממשלה שמתפארת בבניה בגושים, מוטב להודעה כזאת שלא הייתה יוצאת. הממשל האמריקאי התחלף וגם המדינות בישראל צריכה להשתנות. על ממשלת ישראל לאשר את כל התוכניות שנמצאות על השולחן ולהוציא מכרזי בניה בכל שטחי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ' הביעו אכזבה מהמספרים ובעיקר מהמיקום בגושים בלבד: "אכן הגיעה העת לחדש את הליכי התכנון ביו"ש" הם כותבים, אך מוסיפים: "עם זאת אנו מודאגים מאד הן מההיקפים הנמוכים ביחס לצרכים, והן מהעדר תכנון ופיתוח בישובים שמחוץ לתכנית הגושים של השמאל. בתום הקפאת אובאמה ההתיישבות ביו"ש זקוקה לפיתוח מואץ ומוגבר, ללא שום בידול בין ישובים סוג א' וסוג ב'. אסור לפעול במדיניות המפלה ישובים לרעה ועלולה ליצור רושם שגוי של מפת ויתורים פוטנציאלית".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר לא התרגש גם כן מההודעה ואמר: "הניסיון של אישור הבנייה של כ-2,500 יחידות ביו"ש הינו צעד שאינו מספק. עם שינוי הממשל בארה"ב הגיעה הזדמנות למהלך ציוני גדול ממשלת ישראל צריכה לבנות בלי חשבונות. ביו"ש צריך ריבונות עכשיו. ראש הממשלה בחר בספין תקשורתי. הציבור מאס בהבטחות שווא".

שלמה נאמן, אחד המועמדים לראשות מועצת גוש עציון בירך על ההחלטה אך שאל "אך איפה גוש עציון?" ואמר:

"גוש עציון זהו חבל ארץ שיש עליו קונצנזוס מלא מקיר לקיר, מימין ומשמאל. אז מה יותר טבעי מלהכריז על בנייה נוספת בו? ישנו ריבוי טבעי גדול בגוש אך יחד עם הברכה שהוא מביא איתו גורם למצוקת דיור חריפה בגוש. הזוגות הצעירים הגרים בגוש, זקוקים ליחידות דיור נוספות שיתנו להם את היכולת להתפתח ולהתקדם. הגוש זקוק לאותם יחידות דיור בכדי להוסיף עוד ועוד תושבים בגוש עציון."

עוד הוסיף נאמן כי :" הדילוג על גוש עציון בהודעה של ראש הממשלה מצביעה על חוסר המנהיגות הקיים כרגע בגוש, גם בנושא הריבונות והסיפוח שמה של גוש עציון לא נזכר, וכרגע גם בהודעה על בנייה נוספת ביהודה ושומרון, כשאני אבחר אדאג ששמו של גוש עציון לא יוסר ולא ישכח, אפעל לבנייה של מאות יחידות דיור וכמובן, להחיל את הריבונות הישראלית על גוש עציון ".