מסתמן: שירות ההסדר יוארך

צה"ל דורש להאריך את פרק השירות הפעיל של הביני"שים מתקופה של שנה וארבעה חודשים - לשנתיים. "הבית היהודי" צפויה להתנגד, ח"כ אלעזר שטרן, לשעבר ראש אכ"א - תומך

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 07/05/13 14:23 כז באייר התשעג

מסתמן: שירות ההסדר יוארך
יעקב פייגלין, צילום: יעקב פייגלין

המאמצים לשיוויון בנטל בחברה הישראלית - מגיעים גם אל ישיבות ההסדר: ועדת פרי לשיוויון בנטל הגישה אתמול (ב‘) לשר הביטחון, משה יעלון, תוכנית לפיה יקוצר שירות החובה בצה“ל. במסגרת זו, צה“ל הגיש דרישה לשר הביטחון, לפיה מסלול ישיבות ההסדר יוארך משירות פעיל של שנה וארבע חודשים לשירות צבאי של שנתיים.

בצה"ל הביעו תמיכה במתווה שירות ההסדר החדש וטענו כי הארכת השירות תהפוך את שירות ההסדרניקים לאפקטיבי יותר. עוד מציע המתווה הצה"לי החדש, המונח על שולחנו של שר הביטחון, את הקשחת החקיקה בכל הנוגע להצהרת נשים על דתיותן. בצה“ל טוענים כי צעירות רבות מצהירות שקר בנוגע לאורח חייהן ומתחמקות משירות חובה. נוסף על כך מציע המתווה לפסול את הפטור הניתן לנשים המצהירות על דתיותן ולחייב אותן בשירות אזרחי מלא.

השר יעלון נאות לאישור התכנית החדשה שתכנס לפועל בשנת 2015 וכן את דרישת צה"ל לשינוי מתווה שירות ישיבות ההסדר והנשים הדתיות והביע עמדתו בכך כי מתווה השירות החדש יקיים את עקרון "צבא העם" באופן שיווני ונכון יותר. מפלגת ”הבית היהודי“ צפויה להתנגד לדרישת צה"ל אך חברי כנסת דתיים אחרים דווקא תומכים בתכנית. דוגמא אחת וכלל לא מפתיעה הוא ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת ”התנועה“ שתומך נלהב בתכנית.