מסתמן פתרון לשיווק נדל"ן לציבור הדתי

במשרד המשפטים בוחנים להכיר בציבור הדתי לאומי כקבוצת מיעוט דבר שיאפשר שיווק מיזמי בנייה לציבור הדתי בלבד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/01/16 10:26 א בשבט התשעו

מסתמן פתרון לשיווק נדל"ן לציבור הדתי
Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com, צילום: Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com

משרד המשפטים בוחן אם ניתן להכיר באוכלוסייה הדתית-לאומית כקבוצת מיעוט, כדי לשווק עבורה מיזמי בניה בלעדיים מבלי שהדבר ייחשב אפליה, כך פורסם הבוקר בגל"צ.

רק לאחרונה התעוררה סערה של ממש בשל סרטון שפרסמה חברת 'באמונה' בו נראתה משפחה דתית לאומית המעוניינת לעבור דירה כדי להיות עם "אנשים כמוהם". הסרטון ספג תגובות קשות ואף איומים מפי שר הבינוי והשיכון שיבטל את המכרזים בהם זכתה 'באמונה'. החברה מיהרה להסיר את הסרטון ולהתנצל אך בד בבד הצהירה כי תפעל להסדרה חוקית של שיווק מיזמי בנייה בלעדיים לציבור הדתי.

מנכ"ל החברה ישראל זעירא, שהתראיין בזמנו ב'כיפה' אמר, "לא חשבנו שיהיה כל כך הרבה בלגן והופתענו לחלוטין אבל יש הפתעות בחיים. התנצלנו מעומק ליבנו ואנו ממשיכים הלאה". לדבריו מדובר היה בניסיון פופוליסטי להיתפס לסרטון אותו המגדיר "טיפשי" כדי להיטפל לנושא התאגדויות דיור על רקע דתי. "העניין הזה יצטרך להגיע מהר מאד לחקיקה בכנסת ונציגי הציבור שלנו בכנסת יצטרכו להידרש לנושא ולחוקק חוק שהקמת שכונה על רקע דתי היא לא אפליה כי זו זכות טבעית של הציבור הדתי להתאגד", אומר זעירא.

לדבריו, סקרים מלמדים ש-50% מהציבור הדתי לאומי מעוניין להתגורר בשכונות דתיות ואם לא תינתן לו האפשרות לעשות את זה בערים הגדולות הוא ינהר בהמוניו לישובים קהילתיים או ליו"ש, "אני חושב שהדרך הטובה ביותר היא לאפשר שכונות כאלו למי שמעוניין כך ניתן יהיה לשלב באותה העיר בין אוכלוסיה דתית שתקבל את מוסדות החינוך שלה ומעלית השבת מחד לבין שאר השכונות החילוניות באותה העיר וכל הצגה אחרת של הדברים היא פופוליזם זול", טוען זעירא.

כאמור, הנושא אכן נדון כבר תקופה ארוכה וככל הנראה ישנה התקדמות בהפיכתו לחוקי באופן רשמי כך שיאפשר הגשת מכרזים באופן רשמי לציבור הדתי בלבד ויאפשר הפעלת וועדות קבלה באופן חוקי לחלוטין.