מסתמן: מועצת הרבנות הראשית תשאר בהרכבה הנוכחי

זאת בעקבות סיכום שהושג בין הרבנים הראשיים לבין ש"ס, הבית היהודי ויהדות התורה - במטרה למנוע מרוץ בחירות נוסף שרק יעמיק את הקרע בין המגזרים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/10/13 15:50 כח בתשרי התשעד

מסתמן: מועצת הרבנות הראשית תשאר בהרכבה הנוכחי

זאת בעקבות סיכום שגובש בין הרבנים הראשיים לבין ש“ס, ”יהדות התורה“ ו“הבית היהודי“, זאת כדי להמנע ממרוץ בחירות נוסף אשר רק יעמיק את הקרע בין המגזרים השונים.

באתר החרדי ”כיכר השבת“ פורסם כי היום (ד‘) בצהריים כינס סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן את נציגי המפלגות החרדיות והדתיות לישיבה בלשכתו, בה הוכרע מי יהיו המועמדים המוסכמים לתפקיד חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל. המפגש הגיע לאחר בקשת הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, שביקשו מהנציגים להגיע להבנות ולפעול לאחדות השורות.

בפגישה השתתפו נציגי הרבנים הראשיים, נציגי ש"ס, נציגי יהדות התורה ונציגי הבית היהודי. הרבנים הראשיים המליצו כי כל המפלגות יתמכו בעשרת הרבנים הקיימים כיום במועצת הרבנות הראשית, ובכך להשאיר את המצב כפי שהיה עד היום עם חלוקה שווה בין העדות. בסיום הפגישה, הוחלט להשאיר את המצב הקיים.

כעת מקווים ברבנות כי המועמדים אשר אינם נמנים כיום על חברי מועצת הרבנות היוצאת, יסירו את מועמדותם וימנעו בכך את הבחירות בשבוע הבא.