מסתמן: חבר בכיר באיחוד הלאומי יתמודד בפריימריז הבית היהודי

אורי בנק, שהיה נציג 'מולדת' באיחוד הלאומי ירוץ כפי הנראה בפריימריז הבית היהודי. "תקומה לא מתאימה לתפיסותיי הליברליות בנושאי דת ומדינה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/12/14 18:00 א בטבת התשעה

אורי בנק, מזכיר סיעת הבית היהודי, ואחד האנשים הבכירים ביותר בתקומה, שאף רץ בעבר במסגרת המפלגה כנציג תקומה, אך לא נבחר במקום ריאלי, פורש מהאיחוד הלאומי וכפי הנראה יתמודד בפריימריז

הבית היהודי.

"לאחר 15 שנות חברות ושירות באיחוד הלאומי, תוך ליווי צמוד של הרשימה על כל גלגוליה מראשיתה - הודעתי אתמול ליו"ר המפלגה השר אריאל שאני פורש כדי להתמודד בפריימריז של הבית היהודי", אמר בנק.

"כאיש 'מולדת' המסגרת של 'תקומה' פחות מתאימה לתפיסותיי הליברליות בנושאי דת ומדינה והצורך החיוני, שהוא אפילו צורך דתי בעיניי, לעבוד יחד עם הציבור החילוני, מלכתחילה, כולל ייצוג מכובד של חילונים ברשימה לכנסת”.

בנק מספר כי שוחח עם אריאל כבר לפני מספר ימים, אך האחרון ביקש ממנו לדחות את ההחלטה עד לאחר ההצבעה על האיחוד של הבית היהודי עם האיחוד הלאומי, ושהוא לא הצביע בישיבת מרכז תקומה בעקבות בקשתו של אריאל. לדבריו, “זו לא הפתעה שאני עוזב. המועמדים מנסים להציג את זה כאילו עזבתי את תקומה אבל אני איש מולדת וחסיתי בצל תקומה כי הם היו השפויים היחידים שהיו מוכנים ללכת עם בנט".

"מאז ש'מולדת' לא קיימת באיחוד הלאומי לא מצאתי את מקומי במפלגה. אני לא מתאים למפלגות החרד"ליות והייתי שם כאנוס בגלל שמולדת נעלמה ומיכאל בן ארי ואריה אלדד יצאו להרפתקה אחרת, אליה התנגדתי. הגיע הזמן שאשתחרר ואלך למקום שיותר מתאים לי", הוא אומר, ומציין כי את ההחלטה הסופית יקבל לאחר פגישה עם נפתלי בנט מחר, אך כפי הנראה הכיוון הוא ריצה במסגרת הפריימריז של הבית היהודי.