מסיקה: ועד מתיישבי השומרון לא ייסגר למרות הקיצוצים

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה מבהיר: ועד מתיישבי שומרון ימשיך את פעילותו למרות הקיצוץ בהיקף התמיכה שהמועצה מעניקה לועד.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/05/15 14:45 כח באייר התשעה

מסיקה: ועד מתיישבי השומרון לא ייסגר למרות הקיצוצים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בניגוד לפרסומים בסוף השבוע, מבהירים במועצה האזורית שומרון כי ועד מתיישבי השומרון לא ייסגר וימשיך את פעילותו למרות הצמצומים התקציביים. בשל קיצוץ בתקציב העמותה המוענק על ידי המועצה בני קצובר יו"ר הועד, החליט לפרוש לאחרונה מתפקידו אך עם זאת ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה מציין כי הועד ימשיך לפעול:

"בשל קיצוצים תקציביים, הוחלט לצמצם את היקף התמיכה של מועצת שומרון בועד מתיישבי שומרון. עם זאת, הועד ימשיך את פעילותו הציבורית החשובה למען תושבי האזור".

ועד מתיישבי שומרון הוקם כעמותה בשנת 2008 מיד לאחר היבחרו של גרשון מסיקה לראשות המועצה האזורית. על רקע כישלון המאבק בתוכנית ההתנתקות ופינוי גוש קטיף וצפון השומרון ב-2005 התחייב מסיקה בקמפיין הבחירות שלו להקים גוף עצמאי ובלתי תלוי שיוכל להיאבק בתוכניות מדיניות עתידיות שיקראו לפינוי יישובים בשומרון. תקציב הועד עמד לאורך השנים על כמיליון שקלים לשנה, ורובו הגיע מהמועצה האזורית.

הועד הוביל לאורך השנים יוזמות לפיתוח ההתיישבות, סיורים למובילי דעת קהל, וכן התנגדות ומאבק ביוזמות מדיניות שהקשו על ההתיישבות כמו הקפאת הבנייה. הוא גם ניהל מאבק נגד נסיעתם בתחבורה הציבורית של פועלים פלשתינים מהשומרון אל מעבר לקו הירוק.

עוד מציין גרשון מסיקה: "אנו מעריכים ומוקירים את בני קצובר על התרומה והעשייה ההתנדבותית למען השומרון ומקווים כי יחזור מהחלטתו וימשיך לשמש כיו"ר ועד השומרון גם בשנים הקרובות".