מנצלים את בני המנשה: טפסים מסומנים של הבית היהודי חולקו בריכוזים חרד"ליים

בלעדי: בריכוזים חרד"ליים ביהודה ושומרון חולקו טפסים מסומנים לעולים החדשים. יהודית שילת היא האישה היחידה המסומנת בטופס, שאף מקבלת שתי נקודות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/01/15 11:41 כב בטבת התשעה

מנצלים את בני המנשה: טפסים מסומנים של הבית היהודי חולקו בריכוזים חרד"ליים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מי מנצל את בני המנשה? לקראת הפריימריז לבית היהודי שיתקיימו מחר, הופצו בימים האחרונים בריכוזים חרד"לים, בעיקר ביהודה ושומרון, טפסים להצבעה, בהם מסומנים אישים שלדעת הממלאים אותם הינם ראויים לכנסת.

בין המסומנים, בעיקר חברי כנסת מכהנים, כשהיוצאים מן הכלל הינה יהודית שילת - האישה היחידה בטופס, שמקבלת לא פחות משתי נקודות. לא ברור מיהם מפיצי הדף, אך העובדה ששילת מסומנת כאישה היחידה בטופס, המקבלת שתי נקודות, לצד חברי הכנסת המכהנים, אינה מותירה מקום לספק באשר לרצון של ממלאי הטופס להכניסה לכנסת, זאת בניגוד לחוקי המפלגה, לפיהם אסור להכניס טופסי הצבעה מלאים למתחמי הקלפי.

מעבר לעובדה שמדובר בעברה על חוקי הבחירות של המפלגה, מדובר על ניצול של אנשים שאינם מבינים דיים את שיטת הבחירות, אינם מכירים את המועמדים, ושכפי הנראה התפקדו בשיטת 'מפקד ארגזים' ללא דעה עצמאית משלהם.

קהילת בני המנשה מורכבת מעולים חדשים מהודו ומגבול בורמה אשר רבים מהם עלו בשנים האחרונות, וכלל לא מבינים עברית ברמה מספקת, לא כל שכן את שיטת הבחירות או את המועמדים. הקהילה מונה מספרים גדולים באזורים שונים ביהודה ושומרון, בהם קרית ארבע, בית אל ואזורים נוספים, והפצה שכזאת של טפסים הינה ניסיון ברור להטות את הכף לטובת מועמד או מועמדת כזו או אחרת.

(הטופס שחולק לבני המנשה)

ברשימה מקבלים יהודית שילת, ניסן סלומינסקי והרב אלי בן דהן שתי נקודות, ואורי אורבך, אביחי בוארון, מוטי יוגב ואבי וורצמן מקבלים נקודה אחת. ניכר כי מדובר ברשימה חרד"לית יחסית, ועל כן אין זה מפתיע שהרשימה מופצת בריכוזים בהם יש יותר אנשים המגדירים עצמם ככאלו, כדוגמת קרית ארבע.

"פקדו אנשים שעברית אינה שפת אמם ומכניסים להם רשימות לתוך הקלפי. זה לא חוקי ולא מוסרי", אומר חבר מועצת קרית ארבע ל'כיפה'. “באו אלי אנשים עם הטפסים ושאלו אותי אם תקין להצביע לפי טופס מוכן. אנחנו מנסים להיות טובים יותר מאחרים, ופתאום אני רואה דבר כזה, שפוגע מבחינתי בבית היהודי, ומטיל צל על המועמדים המופיעים בטופס. אני צריך להמליץ לאנשים להצביע לבית היהודי, ואני צריך להצביע על כאלו שלא ימכרו את ארץ ישראל תמורת מיצובושי. צריך להקפיד על קלה כחמורה, ואין ספק שעברה גוררת עברה".

המועמדים לא הגיבו לדברים.