מנכ"ל משרד התחבורה להנהגה הצעירה: נחזיר את הפיקוח על הטסטים

צעירי "הבית היהודי" ממשיכים להיאבק למען הורדת מחיר שיעורי הנהיגה והוצאותיו הנלווה. כעת, משרד התחבורה נעתר לבקשתם - ובוחן גם את ביטול הטסט הפנימי

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/13 09:08 ד באב התשעג

מנכ"ל משרד התחבורה להנהגה הצעירה: נחזיר את הפיקוח על הטסטים
Mr. T in DC--cc-by-nd, צילום: Mr. T in DC--cc-by-nd

חברי ההנהגה הצעירה של ”הבית היהודי“, יחד עם ח"כ יוני שטבון, פנו לשר התחבורה במטרה למצוא את הדרכים להוזיל את מחירי לימודי הנהיגה בישראל, ולהחזירם לשפיות - כפי שהיה עד לביטול הפיקוח על מחירי הנהיגה ומחירי הטסטים לפני עשור שנים.

במכתב ביקשנו הצעירים התייחסות לארבעה דברים: החמרת יתר של מורי הנהיגה שכתוצאה מכך תלמידים לא עוברים, ולא כי הם לא טובים מספיק, ההחלטה להוריד את הפיקוח על מחירי הנהיגה וזאת מתוך מטרה שהמורים יתחרו בניהם על המחיר הנמוך ויוזילו את מחירי הנהיגה. זה כשל ומחירי הטסטים עלו במאות אחוזים. גם מחיר שיעור בודד עלה מסכום שנע בין 70 ל-90 שקלים לפני חמש שנים ל-130 שקלים כיום.

בהנהגה הצעירה אף ביקשו לבטל את הטסט הפנימי, שכן תועלתו לא ברורה והתלמיד נאלץ לשלם על 10 דקות טסט פנימי במקרה הטוב (שאין לו קריטריונים ברורים או זמן קבוע) מחיר של שני שיעורים שלמים. “אנו לא פועלים נגד מורי הנהיגה ולכן ביקשנו לבחון גם הורדת מיסים על רכבי המורים והכרה בהם כרכבי עבודה“, טענו הצעירים.

מנכ“ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, הגיב לדברים וכפר בטענה הראשונה שהטסטרים מכשילים בכוונה. הוא הסביר כי ”רק האגרה בפיקוח אך כעת אנחנו מתכוונים להטיל פיקוח על העמדת הרכב לטסט וזאת מפאת מחירים מופקעים מצד מורי הנהיגה“. לדבריו, במשרד בוחנים את האפשרות לבטל את הטסט הפנימי שהדעות המקצועיות לגביו חלוקות.

חברי ההנהגה הצעירה מברכים על השינוי החדש ואומרים היום כי "מדובר בשינוי חשוב ביותר שאנו מצליחים לקדם. החזרת הפיקוח על הטסטים תוזיל בצורה משמעותית את מחירי הלימוד. לדוגמה, אדם שעבר רק בטסט חמישי יחסוך אלפיים שקלים! זה סכום לא מבוטל לאדם צעיר, וגם לאדם מבוגר מדובר בלא מעט כסף. אנו נמשיך לפעול להוזלת המחירים כמו גם להוזלת האגרה על חידוש הרישיון".