מנכ"ל מועצת יש"ע: להפיל את נתניהו

נפתלי בנט סבור כי ראש הממשלה "מתנתק מהדרך" ועל כן על הימין לפעול להפלת שלטונו. "אם נתניהו לא יעשה שינוי מיידי קיצוני, הוא יאבד את הזכות להיות מנהיג המחנה הלאומי", הוא מעריך

חדשות כיפה אורי פולק 18/09/11 01:29 יט באלול התשעא

מנכ"ל מועצת יש"ע: להפיל את נתניהו
- The Official White House, צילום: - The Official White House

סימני קריסה ראשונים באמון הימין בראש הממשלה בנימין נתניהו: מנכ"ל מועצת יש"ע, נפתלי בנט, טוען כי התנהלותו של נתניהו בחודשים האחרונים מעידה על כך שהוא "מתנתק מהדרך" ועל כן על הימין להתחיל ולפעול להפלת שלטונו. הדברים נאמרו בעקבות הריסת מבני הקבע ביישוב מגרון, מהלך שאושר על ידי ראש הממשלה נתניהו והביא למורת רוח נגדו בקרב מצביעי הימין.

"אם נתניהו לא יעשה שינוי מיידי קיצוני, הוא יאבד את הזכות להיות מנהיג המחנה הלאומי", אמר בנט בראיון שפורסם השבת בעלון "עולם קטן". בנט נשאל האם הגיעה העת להפיל את נתניהו והשיב כי "יכול מאוד להיות. אם נתניהו אכן מתנתק מהדרך, וכך זה נראה - כן, בוודאי".

מנכ"ל מועצת יש"ע הסביר בראיון כי העת כשרה להפלת נתניהו, מפני שבמידה וייבחר פעם נוספת, הוא צפוי "לשבור" שמאלה מבחינה פוליטית - כך שהוא איננו עדיף על בחירתו של מועמד שמאלני לשלטון. בנט העריך כי כהונה נוספת לנתניהו תוביל אותו להקמת ממשלת אחדות עם מפלגת "קדימה" ואל "דהירה בכל הכוח לעבר מדינה פלשתינית", כך לדברי בנט.

עוד מסביר מנכ"ל מועצת יש"ע כי הדבר היחיד המונע בשלב זה הקמת מדינה פלסטינית, הוא סירובו שלאבו מאזן להכרה בישראל כמדינת העם היהודי. "נתניהו אימץ את התפיסה לפיה ישראל מאבדת את הלגיטימיות בעולם ולכן אין מנוס מהקמת מדינה פלשתינית", טוען בנט. לדבריו, "נתניהו מובל לחלוטין בידי שר הביטחון, אהוד ברק... זה נובע מכך שהוא וחבריו להנהגה אכולי פחדים, מפחדים ליזום ולכן שוכחים שיש לנו כלים להתמודד עם האיומים".

בנט אף התייחס להכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית והגדיר אותה "הזדמנות יותר מאשר איום". הוא שב וקרא לממשלה לספח את כל שטחי C הנתונים לשליטתה, זאת בתגובה מיידית להכרזה חד-צדדית על מדינה פלסטינית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן