מנחם שמשי נבחר לחתן התנ"ך הארצי למבוגרים

שמשי, תושב אלון מורה, מלמד תנ"ך בישיבה התיכונית ביישוב. הרב אליקים לבנון: השקדנות הגדולה שלך הביאה אותך להישגים, אנחנו לומדים ממך דוגמה לדבקות במטרה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/12/13 10:49 א בטבת התשעד

מנחם שמשי נבחר לחתן התנ"ך הארצי למבוגרים
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

מנחם שמשי, תושב אלון מורה, הוא חתן התנ“ך הארצי למבוגרים לשנת תשע“ד, בחידון שהתקיים אתמול (ג‘) בבנייני האומה בירושלים. במקום השני זכה חננאל מלכה מאור יהודה ובמקום השלישי זכה יורם גולד מבאר שבע.

שמשי (31) הוא אב לארבעה ילדים, מורה וחוקר במכון המחקר התורני שע״י הישיבה באלון מורה. כמו כן הוא משמש כמורה ללשון ותנ״ך בישיבה התיכונית באלון מורה. שמשי הוא בוגר ישיבת ההסדר באלון מורה ותלמידו של הרב אליקים לבנון ראש הישיבה. עד היום ערך וכתב שמשי שני ספרים בשם ״אמונה סדורה״ בנושא חגי ישראל.

גרשון מסיקה, יו“ר המועצה האזורית שומרון, ברך את שמשי ואמר כי ”התנ“ך הוא ספר הספרים הוא ההוכחה הניצחת לזכותנו על הארץ הזו. למידתו חיונית להמשך אחיזתנו בארץ. אנחנו גאים בבן השומרון שזכה בתואר החשוב ביותר מבחינתנו - תואר בקיאות התנ“ך“.

הרב אליקים לבנון, רבו של שמשי, התקשר לברכו ואמר לו: ”כולנו מעריכים אותך על השקידה העצומה שלך בכל מקצועות התורה ואף במקצועות המדע, הרבגוניות הרבה של אישיותך בתורה ובמדעים והשקידה הגדולה לאורך שנים הם שהובילו אותך לזכות להיבחר לחתן התנ“ך, אנו בישיבה לומדים ממך דוגמא לשקדנות ולדבקות במטרה“.

הרב פירון: להפוך את התנ“ך למפת הדרכים של העם היהודי

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר אתמול כי "אנו יכולים להתפעל מהתנ"ך המהווה מצפן מוסרי עבור החברה בישראל. התנ"ך הוא הלב הפועם, השפה והזהות של כולנו ועל כן אנו צריכים לשאוף להפוך את התנ"ך למפת הדרכים של העם היהודי".

”מערכת החינוך מציינת השנה את התכנית הערכית "האחר הוא אני" במטרה לקדם חברת מופת בישראל, חברה שבה חיים בהרמוניה יהודים ובני מיעוטים, חברה שאין בה הדרה בשל עדה, מוצא או צבע עור. נעשה הכל כדי שישראל תחזור להיות חברת מופת, מקור לגאווה בתעצומות הנפש וביחס שבין אדם לאדם“, הוסיף הרב פירון.

המיונים לחידון החלו לפני כחצי שנה וכללו כמאה מתמודדים. בשלב הגמר התחרו 12 מועמדים. הפרס למקום הראשון הוא 30 אלף שקלים, המקום השני זכה ב- 20 אלף שקלים והמקום השלישי זכה ב- 10 אלף שקלים.