מנהל מוסדות לימודיים ביקש מהורים: הפסיקו להשתמש בוואטסאפ הכיתתי

מנהל מוסדות חורב ברמת גן פנה להורים וביקש מהם להפסיק להשתמש בקבוצות הוואטסאפ הכיתתיות בטענה שהן גורמות לנזקים לימודיים וחינוכיים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/02/15 10:13 כו בשבט התשעה

מנהל מוסדות לימודיים ביקש מהורים: הפסיקו להשתמש בוואטסאפ הכיתתי
Twin Design / Shutterstock.com, צילום: Twin Design / Shutterstock.com

הרב יהודה שיש, מנהל בתי הספר הדתיים מוסדות חורב ברמת גן, פנה להורי התלמידים בבקשה להפסיק להתכתב בקבוצות הוואטסאפ הכיתתיות בטענה שהן גורמות נזקים לילדים מבחינה לימודית וחינוכית. הרב מתייחס לאירועים שפרטיהם הופצו בקבוצות הללו תוך כדי פגיעה בתלמידים מסוימים ולמקרים שבהם ילדים למדו למבחן חומר לא נכון בשל מידע שגוי שהועבר בקבוצות, כך דווח ב'ידיעות רמת גן'.

במכתב ששלח להורים מספר הרב שיש, כי האימהות המנהלות את עיקר השיחות בוואטסאפ טוענות כי הדבר חשוב להן לענייני לימוד של ילדיהן, אלא שלטענתו ההתכתבויות הובילו לכך שילדות למדו למבחן שלא היה ולא נברא.

"האימהות המובילות מנסות להצטדק בכך שהדבר עוזר להן במידע חשוב כמו עבודות כיתה ושיעורים", כתב הרב שיש במכתבו. "באחת הכיתות הועבר מסר לא נכון שהתרגילים שניתנו בשיעורי בית הם בחיסור במקום בחיבור, חומר שכלל לא נלמד עדיין והתוצאות המוזרות והמבולבלות היו בהתאם. המורה בכיתה לא הבינה מה מקור הטעות של רוב תלמידות הכיתה, אולם כך התגלה עומק התופעה בבית הספר. בכיתה אחרת נשלחה הודעה על מבחן שכלל לא היה וקבוצה אחרת העבירה מסר לא נכון על שעות סיום לימודים".

הרב התייחס גם למקרה מטריד בו הופצה בוואטסאפ הודעה בנוגע לילדה הסובלת מבעיית כינים וכן בעיות נוספות שהוא, לדבריו, "מתבייש להעלות על הכתב".

"תמיד אפשר למצוא צידוק לכל דבר, אך נסו לחשוב מה תרגישו אתם אם המיקוד יהיה על הילד האישי שלכם", כתב להורים. "האם גם אותן אימהות שמארגנות את הדבר ומאלצות את הרוב הדומם להצטרף בטוחות שילדיהן לא יעשו מעשה והמידע המשפיל יופץ בריש גלי?".

הרב שיש הוסיף וכתב להורים: "אנו לא זקוקים להידמות לאומות העולם ולהשריש בתוכנו את הזוהמה ההרסנית הזו שהורסת כל חלקה טובה. הדברים נכתבים בכאב רב גם בגלל מידע אכזרי ושקרי שאחת האימהות הפיצה בטעות וגרם לכאב לב ועוגמת נפש מרובה לתלמיד ולמשפחה על לא עוול בכפם, ומי יוכל לתקן ולכפר זאת?"

עוד כתב הרב להורים כי רבנים ואנשי חינוך אוסרים את השימוש בוואטסאפ ומבקשים לפרק את הקבוצות הללו. לדבריו, במפגש שהיה לו עם מנהלי בתי ספר חילוניים הועלו טענות קשות נגד התופעה. "אנו לא נראה בעין יפה את התופעה ואנו מצפים שהדברים ייפלו על אוזניים קשובות", סיים הרב את מכתבו.

תופעת קבוצות הוואטסאפ הכיתתיות חדרה עמוק לחלק גדול מבתי הספר של המגזר. חוסר היכולת לפקח על התכנים והיעדר נציג מההנהלה, פעמים רבות בשל רצונם של ההורים להביע ביקורת על בית הספר מבלי לחשוש שאי מי מאנשי הצוות רואה אותה, יוצרים לעתים מצבים בעייתים דוגמת אלו שהציג הרב שיש במכתבו להורים.

תגובת הרב שיש לא התקבלה.