מנהלת הזהות היהודית העבירה מיליונים לרב דני טרופר ללא מכרז

מנהלת הזהות היהודית, בראשותו של הרב רונצקי, העבירה כספים לעמותה הנשלטת על ידי הרב דני טרופר, הנחשב למקורבו של נפתלי בנט ומשמש בין היתר כיו"ר ועדת החוקה של הבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/03/14 22:55 יח באדר ב'

מנהלת הזהות היהודית העבירה מיליונים לרב דני טרופר ללא מכרז
גשר, צילום: גשר

מנהלת הזהות היהודית, בראשותו של הרב אביחי רונצקי, העבירה מיליוני שקלים מכספי המדינה לעמותה הנשלטת על ידי הרב דני טרופר, בכיר בבית היהודי ויו"ר ועדת החוקה של המפלגה ללא מכרז, בניגוד למותר על פי חוק, כך חושף נדב פרי בחדשות ערוץ 10.

מנהלת הזהות היהודית, בראשות הרב אביחי רונצקי, בהובלת נפתלי בנט, החלה להפעיל פרוייקט בשם 'קרוב ללב' המפגיש בין חילונים לדתיים, כשהעמותה המפעילה את המיזם בפועל היא 'קרן הקהילות' של הרב טרופר.

מהלך העברת הכספים, 2 מיליון ליתר דיוק, לידי 'קרן קהילות', נעשה ללא מכרז כשהדבר מלמד על פניו בהעברת כספים למקורבי בנט שלא כדין. מכון המחקר מולד, העוקב אחר כספים הזורמים בימין, פנה לח"כ משה גפני שהודיע כי בכוונתו לפנות למבקר המדינה בכדי לבדוק את הנושא.

לכאורה מדובר בהתנהלות לא תקינה, זאת בלשון המעטה, בה מעבירים גופים המנוהלים על ידי בנט כספים למקורבו, אשר בין היתר ניהל את הפריימריז הפנימי בבית היהודי ומשמש בתפקיד בכיר בבית היהודי גם כיום.

צפו בכתבה בערוץ 10

במשרד לשירותי דת אמרו בתגובה כי "במסגרת המיזם המשותף המשרד וקרן קהילות משקיעים באופן שווה כל אחד 1.919000 מיליון ₪ סה"כ יחד 3.838 מיליון ₪. מאחר ומדובר במיזם משותף ישנו פטור ממכרז. בפרויקט אמורה לפעול תכנית ייחודית של מפגשים בין משפחות על בסיס מעגל השנה. המפגשים יתנהלו בבית המשפחות והתכנית תלווה ע"י צוות מקצועי אשר יכין את התכנים והעזרים הנלווים בכדי להקנות למפגשים רצינות, משמעות, שיטתיות ולהפוך אותם לכלי ממשי של שיח ובירור בנושאי זהות יהודית. ההתקשרות אינה קשורה באופן ישיר או עקיף לפעילות ו/או מעורבות פוליטית כזו או אחרת ומאושרת ע"י גורמי המקצוע במשרד לרבות הלשכה המשפטית והחשבות. אבקש להדגיש כי החוזה טרם נחתם, הודעה על תחילת עבודה עדיין לא נמסרה באופן רשמי לנותן השירותים ולא שולם אף לא שקל אחד".

הרב דני טרופר אמר לערוץ 10 כי "למרות שיש כאן בעיה של מראית עין אין כאן טעם נפגם מכיוון שמדובר במיזם משותף של קרן הקהילות שבראשה הוא עמד עסקה בנושאים האלו גם בעבר"