"ממשלת בנט הראשונה"

מאמר המערכת של ´הארץ´ טוען כי המוביל והמנווט בפועל של הממשלה הוא יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "מפלגתו היתה היחידה מבין השותפות בקואליציה, שתירגמה את הצלחתה בבחירות להשפעה ממשית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/03/14 08:13 יב באדר ב'

"ממשלת בנט הראשונה"
דוברות נפתלי בנט, צילום: דוברות נפתלי בנט

מאמר המערכת של עיתון 'הארץ' טוען כי בעוד ראש הממשלה בפועל הוא בנימין נתניהו, אלו המפעילים אותו באמת הינם לא אחרת מהבית היהודי, או ליתר דיוק - נפתלי בנט.

"בנימין נתניהו עומד פורמלית בראש הממשלה ה-33 של ישראל, שבשבוע הבא תמלא שנה לכהונתה. אבל המנהיג האמיתי של הממשלה והמדינה, המוביל והמנווט, הוא יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. מפלגתו היתה היחידה מבין השותפות בקואליציה, שתירגמה את הצלחתה בבחירות להשפעה ממשית", כותבים ב'הארץ'.

מאמר המערכת סוקר את התחלות הבנייה ביו"ש, אשר הגיעו בשנה החולפת לשיא וטוען כי "בנט וחבריו לסיעה נבחרו במטרה להאיץ את ההתנחלות בשטחים, לקדם את סיפוח הגדה לישראל ולסכל כל הסדר מדיני עם הפלסטינים. מטרתם המשנית היתה חיזוק האינטרסים וההשפעה של הקהילה הדתית־לאומית".

"בתום שנה נראה שבנט מתקדם יפה להשגת שני היעדים", ממשיכים ב'הארץ'. "דו"ח הלמ"ס הראה שהתחלות הבנייה בהתנחלויות הגיעו בשנה החולפת לשיא של עשור, וגדלו ב-123% בהשוואה לשנה הקודמת. בניצוחו של שר השיכון אורי אריאל, הבנייה הציבורית מופנית לשטחים. הקואליציה העבירה את חוק משאל העם, שנועד להכביד על כל הסדר עם הפלסטינים, עד כדי סיכול. המו"מ המדיני עם הרשות הפלסטינית מתנהל בסיבובי סרק, ואינו מציב בינתיים שום אתגר לישיבתה של הבית היהודי בממשלה. בזירה הפנימית, סיעת הבית היהודי הובילה את הדיונים על חוק הגיוס, והצליחה לשמור על זכויות היתר של תלמידי ישיבות ההסדר, וליהנות מהקצאה של מאות פטורים מגיוס ל"עילויים" מהישיבות הדתיות־לאומיות".

"נתניהו ניהל את ישיבות הממשלה, אך מיעט להתערב בענייני המדינה, והעביר את הזמן בהתנצחות עם נשיא ארה"ב על מדיניותו כלפי איראן. סיעות הקואליציה פעלו בשנה האחרונה כלהקת המעודדות של בנט, מי בהתלהבות - כמו רוב נציגי הליכוד, שמחזרים אחרי המתנחלים - ומי בשתיקה שנועדה לשמירת הכסא, כמו סיעות יש עתיד והתנועה. יאיר לפיד וציפי לבני התקשו להשפיע על דרכה של המדינה והצטיירו כשכבת איפור, שנועדה להסתיר ממשלת ימין קיצונית", ממשיך הכותב וטוען בסיום דבריו " בנט יכול להתבונן אחורה בסיפוק, אך לאזרחי ישראל יש סיבה לדאגה עמוקה: הוא מוביל את המדינה להעמקת הכיבוש, אובדן הסיכוי לשלום ובידוד בינלאומי חמור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן