מל גיבסון יביים סרט על יהודה המכבי

בכך ינסה כוכב הקולנוע ההוליוודי לשקם את תדמיתו, לאחר שורה של התבטאויות אנטישמיות והסתבכות עם מערכת אכיפת החוק. יהודי ארה"ב מחו על הרעיון המוזר

חדשות כיפה אורי פולק 11/09/11 01:54 יב באלול התשעא

מל גיבסון יביים סרט על יהודה המכבי
Made In Hollywood-cc-by, צילום: Made In Hollywood-cc-by

לאחר לא מעט התבטאויות אנטישמיות, מל גיבסון מנסה לחזור לקונצנזוס בהוליווד: גיבסון, מסתמן, יעמוד בראש פרויקט להפקת סרט אודות סיפורו האישי של יהודה המכבי - כך מדווח אתר האינטרנט "דדליין הוליווד".

על פי הדיווח, גיבסון ינסה להחיות מחדש את דמותו של יהודה המכבי, שהוביל כידוע את המרד באנטיוכוס מלך יוון והפך לגיבור חג החנוכה. מספר תסריטאים כבר התגייסו לפרויקט וגיבסון כנראה יביים את הסרט, כשיצא לדרכו - ואולי אף ישתתף בו כאחת הדמויות המרכזיות.

בקהילה היהודית בארה"ב הביעו סלידה מהמהלך האחרון של גיבסון. מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אייב פוקסמן, פרסם אמש הצהרה לפיה "יהודה המכבי ראוי ליותר, הוא גיבור העם היהודי וגיבור אוניברסלי במאבק למען חירות דתית. זה יהיה נורא שסיפורו יועבר על ידי מי שאין לו כבוד ורגישות להשקפותיו הדתיות של האחר".

גם הרב מרווין הייר, יו"ר מכון ויזנטל לסובלנות הפועל בלוס אנג'לס, מחה על יוזמת גיבסון ואמר כי "מל גיבסון הראה רק אנטגוניזם וחוסר כבוד ליהודים. יש לו היסטוריה ארוכה של אנטגוניזם ליהודים. ליהוקו כבמאי או ככוכב סרט על יהודה המכבי הוא פשוט עלבון ליהודים".

נזכיר כי לאחר שנעצר על ידי המשטרה בשנת 2006, צוטט גיבסון כמי שאומר בכלי התקשורת ש"היהודים אחראים לכל המלחמות בעולם". סביב אותה תקופה היה גיבסון מעורב בנהיגה בשכרות, בחשד לתקיפת אשתו ובהערות אנטישמיות נוספות. שני סרטים שהפיק בשנים האחרונות, "על סף תהום" ו"החיים הכפולים על פי וולטר" - נכשלו בקופות הקולנוע. כעת, הוא מקווה, דווקא סיפורו של יהודה המכבי יצליח לחלץ אותו מהבוץ.