מלחמת השבת עוברת לשדרות

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה פתח את המשחקיה הממוגנת בשבת. הקהילה הדתית בשדרות זועמת: "מדובר בהפרת הסטטוס קוו"

חדשות כיפה ישי פרידמן 21/06/09 00:00 כט בסיון התשסט

מלחמת השבת עוברת לשדרות

האם מהומות השבת שהיו בירושלים צפויות לעבור לשדרות? ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה החליט לפתוח את המשחקיה בשבת וקומם עליו את האוכלוסיה הדתית בעיר. אמנם תפעול המשחקיה וההפעלה החשמלית מסביב נעשית על ידי גוי, אבל בקהילה הדתית חוששים שאם יוותרו יהיה הדבר פתח לחילול שבת גדול יותר בהמשך.

בפעם הקודמת שדובר על פתיחת המשחקיה בשבת שלח רבה של העיר שדרות, הרב דוד בר חן, מכתב בהול לראש העירייה שיסתום לאלתר את הפרצה ההלכתית. ראש העיר אמנם לא פתח את המשחקיה בשבת אבל ביקש מהרבנים "פתרון יצירתי". הרבנים בשדרות, ככל הנראה, לא מתכוונים לייצר שום פתרון הלכתי.


מקווים שלא יהיה תקדים


אלי זאק-זאק, מתושביה הדתיים של שדרות, אמר לכיפה כי פתיחת המשחקיה פוגעת ברגשות האנשים בשדרות. "בעיר יש אוכלוסיה דתית גדולה וגם ציבור מסורתי גדול כך שחילול השבת יגרום לפגיעה במאמצים המשותפים שנרקמו במאמץ רב עם השנים". מלבד זאת, טוען זאק-זאק, כי שדרות זקוקה ל"זכויות" ולא ל"חובות": "לאור המצב הביטחוני הקשה אין סיבה לעבות את שק החובות שלנו, ולדעתי זה לא מתאים", אמר זאק-זאק.

קודם הפגנה אחר כך תהילים

במועצה הדתית בעיר מנסים להגיע להידברות עם העירייה. "אנחנו מדברים. אין לנו עניין בהפגנות ולא בכוח, אלא לפתור את הבעיה בדיבורים. ראש העיר ביקש למצוא פתרונות הילכתיים בנושא, אולי למכור כרטיסים לפני השבת, רב העיר שדרות עוד לא אמר את דעתו בעניין ואנחנו מנסים בכל דרך להגיע להסכמות" אומר , שמעון אביטן, מזכיר המועצה הדתית.

ביום שישי האחרון הייתה הפגנת מכוניות של תושבים דתיים בשדרות סביב במשחקיה בשדרות. המפגינים נסעו גם ליד ביתו של ראש העיר דוד בוסקילה וצפרו במחאה על כוונתו לחלל את השבת. אחר כך נסעו למרכז העיר וקראו פרקי תהילים.

בתוגבה לטענות אומרת סימה גל, דוברת עיריית שדרות, כי "המשחקיה נבנתה בתחילה כדי שהיא תיפתח בשבת. לפני כחודש נתקיימה פגישה עם הרבנים והוחלט עם הרבנים שהמשחקיה לא תיפתח בחודש הראשון. אנחנו כעירייה לא יצרנו שום פרסום להגיע למשחקיה בשבת אבל צריך להבין שיש אוכלוסיה חילונית גם בשדרות וגם בעוטף עזה שרוצים ודורשים לפתוח את המשחקיה בשביל ילדיהם שחיים במציאות קשה ביותר. המשחקיה נמצאית באיזור התעשיה של שדרות ולא בתוך העיר. ראש העיר דוד בוסקילה התחייב שלא יפתח שום עסק בתוך העיר בשבת אבל המשחקיה שמיקומה באזור התעשיה והצדדי של העיר לא פוגעת במרקם החיים בתוך העיר ותיפתח בשבת".