מכתב אברכים לרב יוסף: מזדעזעים על ביזוי כבוד התורה

כמאה בני ישיבות ואברכים שלחו מכתב לרב הראשי יצחק יוסף בעקבות דבריו נגד הרבנים המתירים עליה להר הבית. "מביעים רגשות זעזוע, חלחלה ומחאה נמרצת על ביזוי כבוד התורה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/11/14 17:48 טז בחשון התשעה

מכתב אברכים לרב יוסף: מזדעזעים על ביזוי כבוד התורה
דוברות המרכז האקדמי לב, צילום: דוברות המרכז האקדמי לב

כמאה בני ישיבות ואברכים מישיבות שונות וממקומות שונים בישראל, שלחו הערב (א') מכתב לרב הראשי יצחק יוסף במחאה על דבריו כנגד הרבנים המתירים עליה להר הבית. "שמוע שמענו כי כב' הביע דעתו הנחרצת בלווית המנוח שלום בעדני הי"ד - נגד עליית יהודים אל הר הבית מחשש לאיסור כרת של כניסה אל מקום המקדש. דברי כת"ר מפורסמים ויצאו כמה פעמים בכרוזים בשם הרבנות הראשית, ולמפורסמות אין צריך ראיה", כתבו האברכים.

"ברם, הדבר ידוע כי כמה וכמה גדולי ישראל, מדור זה ושלפניו התירו ועודדו את העליה אל האזורים המותרים בהר הבית על סמך מדידותיו של מרן הרה"ר הגר"ש גורן זצ"ל (שהשבוע פקידת שנתו), זאת כמובן, אחרי טבילה חמורה ליטהר מטומאה היוצאה מגופו".

האברכים ציינו שמות הרבנים המתירים עליה להר הבית והבהירו כי הם "מחזיקים ישיבות גדולות, ערים הומיות ותופשי תורה רבים וחשובים". לדבריהם "אנו באים בשם אלפים רבים בני ישיבות ועמלי תורה - אשר הגדולים הנזכרים הם רבותינו ואת מימיהם אנו שותים בצמא”.

"במחילה מכת"ר ועם כל הכבוד הראוי, לא על פסיקתו תלונתנו כי אין מקום לתלמידים שיכניסו ראשם בין ההרים, רק לאשר פורסם ונתקבל הרושם של דברים הנשמעים כזלזול בכל הגדולים המתירים עלייה להר הבית - אנו מביעים בזה רגשות זעזוע, חלחלה ומחאה נמרצת על ביזוי כבוד התורה", כתבו עוד האברכים.

"ייתכן ובשטף שיחתו שנאמרה מלב כואב יצאו הדברים שלא כשורה, אם כן - ראוי כי בדיעבד תצא מלשכתו הבהרה והסתייגות לתיקון הרושם שנוצר. לא מתקבל על הדעת שאנו - הרואים ברבנות הראשית את הדגל המתנוסס לפני המחנה ומכתירים את הרב הראשי עטרה לראשנו - נשתוק בשומענו התבטאויות מזלזלות כלפי זקני רבותינו”.

"נחתום מעין הפתיחה, יהי רצון מלפני שוכן מעונה שישלח ברכה והצלחה בכל מעשי ידיו ויאריך ימים על ממלכתו לרומם את כבוד התורה ולזקוף את קומתם של עם ישראל וארץ ישראל ולקידוש שם השם על עמו ונחלתו”, סיכמו האברכים.