מכשירי הכושר הוצאו מישיבת עוד יוסף חי

לאחר הפרסום ב´כיפה´ פנה עו"ד עדי קידר מארגון חוננו לצה"ל בדרישה להוציא את מכשירי הכושר מבית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי. היום התקבלה תשובה כי המכשירים הוצאו מבית המדרש

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/10/14 14:10 כז בתשרי התשעה

מכשירי הכושר הוצאו מישיבת עוד יוסף חי
הקול היהודי, צילום: הקול היהודי

לפני כחודש פורסם ב'כיפה' כי בית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי ביצהר הפך לחדר כושר בידי חיילי מג"ב השוהים במקום, זאת לאחר שצה"ל השתלט על המקום בעקבות פעילויות תג מחיר שיוחסו בין היתר לישיבה. תושבים שנכנסו למתחם הישיבה, שגודר בתיל ואוכלס בידי פלוגת מג"ב, הצליחו לתעד את דלת בית המדרש אותה שברו השוטרים, וכן מתקני כושר שהוצבו בבית המדרש.

במקביל לפרסומים פנה עו"ד עדי קידר מארגון חוננו לצה"ל בדרישה להוציא את מכשירי הכושר מהמקום, מכיוון שדבר מבזה את בית המדרש, בעקבות דרישה זו הוצאו לפני מספר ימים המכשירים מבית המדרש.

במכתב דחוף פנה מיד לאחר הגילוי עו"ד קידר לשר הביטחון ולאלוף פיקוד מרכז וכתב כי "בימים כתיקונם בתקופה זו, בית המדרש היה מלא בתלמידים אשר היו עוסקים בלימוד תורה, לא יתכן כי כוחות צה"ל השוהים במקום יחללו את בית המדרש ובמקום הקדושה אשר הייתה שוררת במקום יעסקו בפעילות כושר".

ממכתב תשובה ששלח חיים בלומנבלט, ראש מטה שר הביטחון, עולה כי אכן הוצבו מכשירי כושר בבית במדרש, ובעקבות פנייתו של עו"ד קידר, כמו גם פניות של אישי ציבור אליהם פנה ארגון חוננו, הוחלט בצה"ל להוציא את המכשירים ולהעבירם לחדר האוכל שגם עליו השתלטו השוטרים.

"אנו מברכים על הוצאת מכשירי הכושר ממתחם בית המדרש, אך מצטערים מדוע שר הביטחון בחר מצד אחד לעשות את המעשה הטוב הזה, אבל מצד שני הוא בחר להתפתל בלי להתנצל על החילול החמור של בית המדרש", נמסר מארגון חוננו. "אנו מצרים על המשך חילול הישיבה בעצם תפיסתה ודורשים מהגורמים הרלוונטיים לבטל מידית את צו התפיסה ולשחרר את הישיבה".

בנוסף מציינים בארגון כי אנשי הישיבה גילו בחג הסוכות כי ציוד רב ששימש לבניית סוכת הישיבה נעלם מהמתחם הכבוש, וכי מלבד דלתות שהושחתו בידי השוטרים, גם רשתות חלונות הכיתות הושחתו בידי שוטרי המג"ב.

יש לציין כי במוצאי שמחת תורה השתתפו מאות תומכים בהקפות שניות שנערכו בסמוך למבנה הישיבה הזמני. בין השאר השתתפו באירוע ראש הישיבה הרב יצחק שפירא, הרב יהושע מרדכי שמידט רב הישוב שבי שומרון, הרב מנחם פליקס מאלון מורה, ד"ר מיכאל בן ארי ואישים נוספים.