מכינה קדם צבאית על שם הרב פרומן תוקם בירושלים

מכינת 'רוח נכון' שתחל לפעול בשנה הקרובה, צפויה לפעול בשיתוף פעולה עם משפחת פרומן מתקוע, ותסייע לתלמידים להעמיק את עולמם הפנימי יחד עם הכנות מנטליות ופיזיות לצבא

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 19/01/14 12:52 יח בשבט התשעד

מכינה קדם צבאית על שם הרב פרומן תוקם בירושלים

מכינה קדם צבאית חדשה על שם הרב מנחם פרומן ז"ל קמה ותחל לפעול בשנה הקרובה. המכינה הקדם צבאית בדרכו של הרב פרומן, הנקראת 'רוח נכון', תהיה מיועדת לבנים ובנות, דתיים וחילוניים טרם גיוסם. 'רוח נכון' תפעל בירושלים בשיתוף פעולה עם משפחת פרומן מתקוע.

"אנחנו מאמינים כי אדם בונה חברה וכי כל שינוי אמתי בעולם חייב להתחיל מבפנים, מתוך האדם פנימה", אומר דניאל לוי, מייסד המכינה והעומד בראשה. "המכינה תסייע בידי תלמידיה להעמיק את עולמם הפנימי, באמצעות עבודה נפשית, כיתות אמן, סדנאות יצירה ותיאטרון, ומסעות אל צפונות הרוח של תורת החסידות והגות יהודית קיומית; זאת מתוך הבנה כי פיתוח יסודות אלו מביאים עמם ערבות הדדית ועשיה בת קיימא בצבא ובאזרחות".

מלבד לימוד תורה, רוח ואמנות, תלמידי המכינה יעברו הכשרות מנטאליות ופיזיות לקראת השירות בצה"ל כשהקו המנחה של המכינה הוא חיפוש עצמי. "'רוח נכון' איננה בעלת קו אידיאולוגי מסוים" מסביר הלוי "אנחנו נחנך את תלמידינו ותלמידותינו לנחישות ללמוד ולדעת, לאומץ ולרצון להתקדם, לפתח חשיבה עצמאית ולנסות להגיע רחוק יותר ועמוק יותר, ולשאיפה להוציא לפעל את הפוטנציאל הגלום בהם ולצמוח ולהיות אנשים גדולים, כל אחד ואחת בדרך הייחודית לו או לה".

את הבחירה לשלב דתיים וחילונים, מסביר הלוי, עשו במכינה כהמשך לדרכו של הרב פרומן ז"ל. "נכונות למפגש בין הפכים הינם המפתחות להגשמתנו כיחידים וליצירת חברה טובה ואכפתית, ואבן דרך מרכזית במילוי השאיפה לכינון מציאות ישראלית טובה יותר", הוא אומר. "לאור זאת, מכינת 'רוח נכון' תשאף לחשוף את תלמידיה למגוון דעות, שיטות ורעיונות הקיימות בעם ישראל לגווניו, תוך מפגש עם יוצרים, אנשי רוח ותרבות. דמותו של הרב מנחם פרומן זצ"ל, ששילב בתוכו זרמים שונים והופכיים מעין אלו, מהווה עבורנו השראה, והחלטנו לקרוא למכינה על שמו".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il