מכון ליב"ה עונים לתוקפים: "רב שדיבר נגד להט"ב? שמענו"

במכון ליב"ה, שארגנו את הכנס בו דיבר הרב לוינשטיין מגיבים על הדברים ואומרים: "הסוגיה המרכזית אינה הלהט"בים, רוח צה"ל והרפורמים אלא כיצד תראה מדינת ישראל כמדינה יהודית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/16 11:21 יג בתמוז התשעו

מכון ליב"ה עונים לתוקפים: "רב שדיבר נגד להט"ב? שמענו"
יובל גינצבורג, צילום: יובל גינצבורג

מאז נאומו של הרב יגאל לוינשטיין בכנס 'ציון וירושלים' בשבוע שעבר, הרוחות סוערות ומסרבות לשקוט, בתוך ים המלל והתגובות שהופצו לכל עבר באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות היתה חסרה תגובת מכון ליב"ה שבמסגרתו נאמרו הדברים, הבוקר הם התייחסו לראשונה לדברים בדף הפייסבוק שלהם.


במכון ציינו בפליאה שלא ברורה להם ההתלהמות וסערת הרוחות שיצרו הדברים "פוליטיקאים, אנשי תקשורת והרשתות החברתיות סערו בימים האחרונים עקב התבטאויות של רבנים בכנס 'ציון וירושלים' של מרכז ליב"ה, על מה ההתרגשות ?".


לטענתם כל הנושאים שנידונו בכנס וכל ההצהרות שנאמרו מפי הרבנים אינן חדשות כלל וכלל "על רב שדיבר בתקיפות כנגד הלהט"בים? - כבר שמענו. הבעייתיות ברוח צה"ל וסגירת ענף תודעה יהודית? - גם זה לצערנו לא חידוש. המאבק ברפורמים? - קיים כבר מאות שנים. הרבנים ה'קנאים החשוכים' נאבקים בטחנות הרוח של הליברליזם המודרני ה'נאור'? - גם שם היינו".


לדברי אנשי המכון, העניין המרכזי הוא מתן אלטרנטיבה תרבותית "הסוגיה המרכזית אינה רק התנועה הלהטב"ית ולא רק רוח צה"ל, גם לא רק הכותל הרפורמי או רק מעמדה של הרבנות הראשית. כל אחת מסוגיות אלו חשובה מאוד, אך הדיון המרכזי הוא - איך תראה מדינת ישראל, איך היא תגשים את ייעודה כמדינה יהודית".
במכון בחרו גם לתקוף בדף הפייסבוק את אלה שבחרו לגנות את דברי הרב לוינשטיין "מאות רבני ערים, ראשי ישיבות ומחנכים שנכחו בכנס העמידו את הדברים בצורה ברורה. ישנם אנשים, מאלה שקולם שכיח בשיח התקשורתי, שנלחצים מזה, ואז התחילה כמובן מתקפה כבדה מכל הכיוונים, לבזות, להשחיר, לקטלג, ליצור דה לגיטימציה, לאיים, להשתיק"


לבסוף, על אף הגינויים הרבים, ציינו בליב"ה שעמדת הרבנים והארגון לא תשתנה "הרבנים, אלה שמייצגים באמת את העמדה של הציונות הדתית, עמדו על שלהם, בלי להתנצל, כי הנושא אינו ביטוי כזה או אחר שנאמר, אלא איזו רוח תוביל את המדינה".