מי שלא רצה אותו כדובר צה"ל יקבל אותו כראש אכ"א?

רבים בציונות הדתית תקפו את דובר צה"ל על תמיכתו בשילוב נשים כלוחמות ואף דרשו לפטרו. בעקבות פרישתו של האלוף טופולנסקי, יתכן ומתנגדיו של תא"ל אלמוז יקבלו אותו כראש אכ"א הבא

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/12/16 15:24 טו בכסלו התשעז

מי שלא רצה אותו כדובר צה"ל יקבל אותו כראש אכ"א?
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתקופה האחרונה נדמה שנפתחה חזית בין דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז, לציונות הדתית. מתנגדיו ודאי ישמחו אם הוא יסיים בקרוב את תפקידו אך פחות יחייכו אם עזיבת התפקיד תהיה לטובת מינויו לתפקיד ראש אכ"א, אליו נקשר שמו כאחד המועמדים.

ראש אכ"א הקודם, האלוף חגי טופולנסקי, הודיע אמש על סיום תפקידו. לאחר שמחשבו הצבאי נגנב החליט טופולנסקי לקחת אחריות ולפרוש מצה"ל. שלושת המועמדים של הרמטכ"ל להחליפו, הם סגנית ראש אכ"א, תא"ל מירב קירשר, שתמלא את מקומו עד למינוי הקבוע, מפקד עוצבת הגליל, תא"ל אמיר ברעם ודובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז.

לאלמוז יש כאמור חשבון פתוח עם המגזר הסרוג, לאחר שבזמן הסערה שפרצה בעקבות הכוונה לשלב בנות כלוחמות שיריון, הוא התעמת עם חלק מהרבנים ואף כינה אותם "צווחנים". התנועה למדינה יהודית פנתה לפני מספר שבועות לשר הבטחון, אביגדור ליברמן ולרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, בדרישה לפטר את דובר צה"ל "בשל השתלחותו ברבנים באופן גס ומקומם". בתנועה לא הסכימו להבליג על כך שאלמוז נשמע ב-"מספר ראיונות כשהוא מתבטא באופן מחפיר כנגד תורת ישראל ורבני ישראל ומגדיר אותם כצווחנים". במכתב ששלחו, הוא דרשו את התנצלותו של אלמוז או שיפוטר מתפקידו.

(צילום: פלאש 90. יוסי אלוני)

אלמוז ידוע כתומך נלהב של שילוב לוחמות בצבא, זאת ניתן לראות בדף הפייסבוק הרשמי של דובר צה"ל ואף בדף הפרטי שלו. כנגד הזעקה שקמה בקרב רבים במגזר הסרוג על הכוונה להכשיר חיילות כשיריונריות, כתב תא"ל אלמוז: "על נשים בצה״ל, נשים לוחמות ונשים בשיריון. לפני שממהרים לקבוע האם הן יכולות, מסוגלות, מה יקרה לאתוס הלחימה והאם אפשר במורכבות החברה הישראלית לאפשר לנשים לשרת ביחידות הצבא השונות כדאי לשים לב לעובדות הבאות". בהמשך מנה במספר סעיפים את הצלחת שילובן של נשים במערך הלוחם וכתב בין היתר, "״רבות בנות עשו חייל״- משפט שכולו ברכה וכולו גאווה. בעיקר על הרצון לתרום, המוטיבציה הגדולה והשאיפות לתת מעצמן הכל למען ביטחונה של מדינת ישראל. לפני שנוקטים עמדה כדאי תמיד לברר את העובדות".

כעת עם מועמדותו של תא"ל אלמוז לתפקיד ראש אכ"כ אומרים בתנועה למדינה יהודית ש-"אם תא"ל אלמוז ימונה לראש אכ"א תעתור התנועה לבג"ץ למנוע את המינוי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן