"מי שחולם בכלא חלומות גדולים - בסוף מגיע להנהגה"

כמאה בני אדם השתתפו בעצרת תמיכה בבעז אלברט, המורחק מיצהר, בהפגנה שהתקיימה מול כלא איילון. הרב דוד דודקביץ‘ נשא דברים באירוע והשווה בין אלברט ליוסף הצדיק

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/13 13:00 כא בכסלו התשעד

"מי שחולם בכלא חלומות גדולים - בסוף מגיע להנהגה"

כמאה בני אדם קיימו אתמול (מוצ"ש) עצרת תמיכה בבעז אלברט מול כלא איילון, בו הוא עצור, בשל סירובו לכבד צו הרחקה מנהלי-צבאי המורה על הרחקתו מתחומי יהודה ושומרון.

אירוע התמיכה באלברט, תחת הכותרת 'בעז ובגבורה' מתקיים בשבועות האחרונים בכל מוצאי שבת סמוך לכלא אילון, בקריאה לביטול הצווים המנהליים. בני משפחה, חברים ותומכים ממקומות שונים הגיעו אתמול (מוצ"ש) לעצרת התמיכה, שעמדה בסימן חודשיים למעצרו של אלברט. בשבוע הבא צפוה להתקיים במקום התוועדות חסידית עם הרב יצחק גינזבורג, לכבוד חג החנוכה. ניתן להתעדכן על האירועים הקרובים בדף הפייסבוק 'כולנו בעז אלברט'. הזמר ירמיהו וחברים הרקידו את המשתתפים בין הנאומים.

הרב דוד חי הכהן, רב קהילת 'אורות התורה' בעיר בת ים, הדגיש בדבריו כי המעטים שמוכנים לשלם מחיר, הם אלו שייזכרו בעתיד ויהפכו לנחלת הכלל. "המאבק הגדול על ארץ ישראל נמשך למעלה ממאה שנה, כל פעם בצורה אחרת. פעם לא כולם הבינו את הצורך בעליה לארץ ישראל, וכיום יש שלא מבינים כמה ארץ ישראל חשובה לקיום שלנו, ולעצמיות של עם ישראל. כמו שהיום זוכרים לטובה את כל אלו שנאבקו למען הציונות, יבוא יום ויזכרו את אלו שנאבקים היום על הזכות שלנו לישיבה בכל חבלי ארץ ישראל".

הרב הכהן הוסיף כי "אלו שפועלים ומתייסרים למען ארץ ישראל, הם הגיבורים שיזכרו אותם בהיסטוריה. גם בימי המכבים, המתייוונים חשבו שכדאי להנמיך את הפרופיל ולהוריד ראש, והיום כולם זוכרים דווקא את אותם מעטים ושמעט מן האור מגרש הרבה מן החושך".

סא"ל (מיל') איציק שדמי שיחזר באוזני המשתתפים את מעצרו האלים של בעז באמצעות אקדח הטייזר אותו ראה מקרוב. "יהודה זכה למלוכה בגלל שעמד על האמת, וכך גם צאצאו דוד המלך שידע לומר "חטאתי" והיה איש אמת. העמידה האיתנה של בעז על האמת ועל העיקרון תוך הסכמה לשלם מחיר, מבחינתי מסמלת תכונות של הנהגה. לכולנו יש אידיאלים ואמת, אבל לא כל אחד יכול לעשות את מה שבעז עושה. אני לא רוצה לומר שהוא ראוי למלכות כי אינני יודע אם הוא מבית דוד, אבל אלו התכונות מהם ניצוק מלך ומנהיג".

הרב דוד דודקביץ', רב היישוב יצהר, השווה את בעז אלברט ליוסף הצדיק בו עוסקת פרשת השבוע. "חז"ל מתארים את יוסף הצדיק כמי "שהודה בארצו", בכך שאמר 'גונבתי מארץ העברים'. מי שיותר איכפתניק וקרוב לענייני הארץ, מעלתו חביבה יותר. בעז שמסר את עצמו שנים רבות על בניין הארץ - גבעה ועוד גבעה ועוד כרם, בוודאי שהתחושה הזו של מי ש'נלקח מארץ העברים' לבית האסורים, בוודאי צורבת, בפרט לאור העובדה שבתקופה האחרונה ממשלת ישראל שחררה מרצחים בסיטונאות מבין כתלי הכלא. כמו אצל יוסף אנחנו מקווים שהשכחה הזו תחלוף במהרה והוא 'יורץ מן הבור'".

הרב אוריה שחור רב הגרעין התורני ברמלה עמד בדבריו על איחוד הכוחות בין הגרעינים התורניים להתיישבות. "בשנים האחרונות יש שחושבים שההיבט החברתי בו עוסקים הגרעינים התורניים, משמעותי וחשוב יותר מההתיישבות ביו"ש, והאמת היא שהכל אחד, אלו היבטים אחרים של אותה מהות פנימית - חיי תורה אמיתיים ומתוקנים של עם ישראל בארצו. מי שיודע לחלום חלומות גדולים בעודו בבית הסוהר, מגיע בסוף להנהגה. בע"ה שכולנו נדבק בגבורה ובאמת של האיש הזה שנמצא מאחורי החומות, ונזכה כולנו לאורות גדולים", אמר הרב שחור.