מי מודאג מכך שהרמטכ"ל נפגש עם רבנים?

לא רק בציונות הדתית רוצים להיפגש עם בכירי צה"ל בכדי להביע את דעתם בנוגע לשילוב נשים כלוחמות. בשדולת הנשים, ויצו ו´ישראל חופשית´ דורשים גם הם פגישה עם אייזנקוט מתוך "חשש מהתגברות ההשפעה של גורמי דת בתוך צה״ל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/16 07:21 ו בכסלו התשעז

בשבוע שעבר נפגש הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, עם שורת רבנים מהציונות הדתית בנוגע לשירות נשים כלוחמות. בהמשך הבטיח לרב דרוקמן שפקודת 'השירות המשותף' תיבחן לאור הבעיה שהיא מעמידה בפני חיילים וקצינים דתיים.

מסתבר שיש כאלה שחוששים ולא רואים בעין יפה את הפגישות האלה ומעוניינים שהרמטכ"ל יפגש גם איתם. בארגונים 'ישראל חופשית, ויצו ושדולת הנשים, שיגרו מכתב לרא"ל אייזנקוט בו הם כותבים: "אדוני הרמטכ"ל, אנו מודאגים מהדיווחים בכלי התקשורת במהלך הימים האחרונים, על קיומה של פגישה בינך לבין רבנים בכירים בציונות הדתית - רבנים אשר רואים בשילובן של נשים ביחידות קרביות "קו אדום", וכפי שאנו למדים מהתקשורת אף דרשו ממך הבהרות בנושא ולגבי עתיד שילובן של הנשים בצה"ל".

לטענתם, אי שילוב נשים בצבא יפגע בחוסנו של צה"ל: "כמו כן, פורסם שבימים הקרובים צפוי ר׳ אכ״א לפגוש שוב ברבנים אלו בכדי לדון בנושא פקודת השירות המשותף בצבא. פגישות אלו מתקיימות במקביל לקמפיין ציבורי מאסיבי אשר קורא לפגיעה בשירות משמעותי של נשים בצה״ל. אדוני - מדובר בפגיעה חמורה בכושר התפקוד של צה"ל ובחוסנו, ולא פחות מכך בפגיעה מהותית בתדמיתו של צה"ל כצבא העם".

בארגונים הנ"ל, תקפו את עמדת הרבנים ודרשו מהרמטכ"ל שיפגש גם איתם, "אותה קבוצת רבנים, שאף מאיימת בין השורות בקריאה לסירוב פקודה, מסרבת להבין כי הם חיים בישראל בפתחה של שנת 2017. בשמם של מספר גופים המקדשים את עקרונות הפלורליזם ומייצגים עמדות אחרות מאלו שהושמעו בפניך, ומתוך חשש ציבורי ממשי מהתגברות ההשפעה של גורמי דת בתוך צה״ל ודאגה עמוקה למעמדן של נשים בתוך הצבא, אנו מבקשים לקיים עמך פגישה. פגישה במסגרתה נוכל להציג את תפיסת עולמנו ואת העדויות המגיעות אלינו חדשות לבקרים בנוגע להתחזקות ההשפעה של גורמים דתיים על הצבא, על כל המשתמע מכך".