מי הדתיים שנכנסו למצעד הציטוטים השנתי של עתון הארץ?

ציטוטו של דב קלמנוביץ, יו"ר הבית היהודי בירושלים והמשנה לראש העיר, נבחר בין הציטוטים הגדולים של תשע"ו במוסף הארץ, בנוגע להתייחסותו למופע העירום בפסטיבל ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/16 13:32 ג בתשרי התשעז

מי הדתיים שנכנסו למצעד הציטוטים השנתי של עתון הארץ?
דניאל רצבי, צילום: דניאל רצבי

אמירתו של המשנה לראש עיריית ירושלים ויו"ר הבית היהודי בעיר דב קלמנוביץ, נבחרה להופיע בין "הציטוטים הגדולים של תשע"ו" במוסף הארץ.

האמירה "אני נפגע מעירום גם אם אני לא רואה אותו" אשר נאמרה ברדיו ללא הפסקה בחודש אייר, בעקבות מופע 'יותר עירום' בפסטיבל ישראל שהתקיים בתיאטרון ירושלים, תויגה תחת הכותרת "כח-על".

המופע 'יותר עירום' שכאמור התקיים כחלק מפסטיבל ישראל היווה קו אדום עבור קלמנוביץ שפעל רבות על-מנת למנוע את עלייתו של המופע וכן ביטול המימון העירוני לפסטיבל. לאחר פעילותו של קלמנוביץ, נקבע כי לא יעבור תקציב בוועדת הכספים והוא לא יאושר, אם לא יהיה אישור והתערבות של מועצת העיר בתוכן הפסטיבל.


(צילום: )

ציטוט נוספים לדוגמא, תחת הכותרת "עשתה סלט" הוא של הדוגמנית לשעבר, וחוזרת בתשובה שמעבירה שיעורים ברחבי הארץ, איה קרמרמן שאמרה לעיתון 'ישראל היום': " המחשבה הפמינסטית היא שנשים הן כמו גברים...זה לא נכון. זה מלפפון וזו עגבניה. אלא לא שני סוגים של עגבנייה או שני צבעים של פלפל".

נציג נוסף היה ד"ר אבשלום קור שסיפר לעיתון מעריב בחודש שבט על הצעה שקיבל להשתתף בפרסומת. תחת הכותרת 'מתייונים חסרי בושה' במצעד צוטט קור: "פנו אלי מ'תנובה' בהצעה שאיראה בסרטון כמי שקונה גבינה. הצבתי שני תנאים: 'בלי אלימות ושלמוצר יהיה שם עברי. התבר שרצו לסבך אותי עם גבינה בולגרית הנושאת את השם 'פיראוס' ".