"מיץ זבל של היהדות": חברי הכנסת תקפו את יו"ר ארגון להב"ה

דיון סוער שהתקיים היום במליאת הכנסת על פעילות ארגון להב"ה, תקפו חברי הכנסת את יו"ר הארגון, איש הימין, בנצי גופשטיין, והוצאו מהישיבה על ידי חבר הכנסת סמוטריץ' שניהל את הישיבה.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/11/15 13:02 כח בחשון התשעו

"מיץ זבל של היהדות": חברי הכנסת תקפו את יו"ר ארגון להב"ה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אתה המיץ של הזבל של היהדות", "אתה דע"אש עם כיפה". כך תקפו היום חברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) ואילן גילאון (מרצ) את יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין, שביקש להשתתף בדיון שיזמה חברת הכנסת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) בוועדת הפנים של הכנסת, בעקבות הרצח של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים.

בעקבות ההתקפות והצעקות חלק מחברי הכנסת הוצאו מהישיבה, חלקם אף בחרו לצאת מיוזמתם באמצע הישיבה. בנצי גופשטיין אמר בתגובה "אנחנו בליווי צמוד של המשטרה, לא עברנו שום חוק. אני אומר דברים מעצבנים אבל ברוך ה', האהדה שלנו בציבור גוברת".

ח״כ סמוטריץ׳ שניהל את הוועדה בדיון המדובר אמר בתגובה לאירועים, "חברי הכנסת מהשמאל חשפו שוב בפעם המי יודע כמה את הצביעות שלהם בכל מה שנוגע לדמוקרטיה. שוב הוכח שאצל השמאל חופש הביטוי כמו יתר הזכויות הדמוקרטיות שמור לצד אחד בלבד".

סמוטריץ' שהחליף את ח"כ אמסלם יו"ר ועדת הפנים בניהול הועדה בדיון מהיר שהתקיים לבקשת ח"כ מיכל רוזין ועסק בארגון להבה הוסיף, "אני מצר על כך שחבריי חברי הכנסת מהשמאל עשו הכל כדי לזכות בכותרות ולפוצץ את הדיון שהם עצמם הזמינו".

הוא התעקש להעניק לו את זכות התגובה, "עמדתי על כך שגם הוא יקבל את הזכות המינימלית הזאת. חופש הביטוי לא נועד להגן על ביטויים נעימים לאוזן הקונצנזוס, שם לא צריך אותו. הזכות לחופש ביטוי נועדה להגן דווקא על ביטוים קשים שאינם ערבים לאוזן, ולא יתכן שהוא יינתן לצד אחד בלבד של המפה הפוליטית". סמוטריץ' טען כי אם יש במעשיו של גופשטין וארגונו מעשים פליליים חזקה על רשויות החוק שימצו עמו את הדין בכלים החוקיים העומדים לרשותם. אך כל עוד זה לא קרה, למר גופשטיין שמורה הזכות כמו לכל אחד אחד לומר את דברו ולהגן על שמו הטוב. "לו חברי הכנסת היו נשארים באולם ולא מפוצצים את הדיון בשביל כמה כותרות הם היו שומעים את דבריו של גופשטיין ומחליטים אם לקבלם או לא, אבל, כרגיל, הם בחרו לצעוק ולא לרצות לשמוע", האשים סמוטריץ'.

צפו בדיון הסוער:

[embed]https://www.facebook.com/270715713696/videos/10153265153643697/[/embed]