מייסד 'צו אחד': למרבה הצער הנבואות שלנו הגשימו את עצמן

הרב עמיחי אליהו סבור שהציונות הדתית נרדמה בשמירה על ערכי צה"ל, מה שהוביל "למתח העצום שיש היום בין מערכות הצבא לציבור הדתי לאומי". נאמני תו"ע: "לא נאמר לאחרים מה לעשות ומה לא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/03/17 09:25 יח באדר התשעז

מייסד 'צו אחד': למרבה הצער הנבואות שלנו הגשימו את עצמן
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

אמש (ד') יצאו ארגון רבני ורבניות בית הלל, הרב יעקב מדן וכן רבנים נוספים מהזרם הליברלי, נגד השירות בגדודים המעורבים ונגד פקודת 'השירות המשותף'. עבור הרב עמיחי אליהו, שהקים לפני מספר חודשים את עמותת 'צו אחד', מדובר בקורת רוח של ממש. לעומתו בתנועת נאמני תורה ועבודה לא אהבו את דבריו של ראש ישיבת הר עציון

"אני כמעט ונהנה לראות שכל הטענות שהעלנו לפני חצי שנה הגשימו את עצמם", הוא כתב אתמול בדף הפייסבוק שלו. לדבריו, "הצרחות שכמה אנשים צעקו עלינו שמחינו כנגד הפגיעה בתודעה יהודית. והדציבלים הגבוהים שהגיעו כשהקמנו את עמותת "צו אחד" עד למקום שהיו שקראו לנו שוברים שתיקה. לא הצליחו לרפות את ידנו!. הגדילו אותם שדרשו לשבח את מהלכי צה"ל (קצינים מסויימים בו) כנגד הציבור הדתי".

יו"ר איגוד רבני קהילות הוסיף ש-"עבודת השטח של הפעילים שלנו + פורום רבנים צבאיים וגופים אחרים, בגלוי ובנסתר, הצליחו להביא את התהליכים הללו כהווייתם לתודעה הציבורית".

"למרבה הצער", הוא כתב, "ה"נבואות" הגשימו את עצמן. אולי אם היו נציגינו מתעוררים בזמן ועומדים על שלנו- לא היינו מגיעים למתח העצום שיש היום בין מערכות הצבא לציבור הדתי לאומי. וגם לא לביטוים קשים בעידנא דריתחא של הרב לווינשטיין. הרב שגידל את רועי קליין, אלירז פרץ, עמיחי מרחביה ועוד".

הרב אליהו המשיך להפנות אצבע מאשימה כלפי הציונות הדתית שלטענתו לא השכילה לזהות את התהליכים בזמן, "התרדמת הזו שנפלה עלינו בסוגיות הללו צריכות לקבל מקום של כבוד לפחות כמו המאמצים שהושקעו במאבק על עמונה ועופרה. לא כי המאבקים עליהן לא היו חשובים, אלא כי המאבקים על יהדותה של המדינה חשובים כפליים. ובנוסף הם ישרתו לטוב ולמוטב את השאלה ביחס לזכותינו על ארצינו".

מייסד 'צו אחד' סימן מטרה נוספת שלדעתו יש לשים עליה דגש, לצד המערכת הצבאית, אני בוחר לומר את המילים הללו עכשיו. כי התהליכים שפועלים היום במשרד החינוך - תחת שרביטה של הציונות הדתית לא פחות מדאיגים. וזקוקים לתשומת הלב של נבחרינו היקרים".

הוא הזהיר משאננות דומה כפי שלדעתו היתה מול צה"ל, "גם פה ימצאו חדי עט ולשון שיספרו סיפורים על האור הגדול והאידאה בהליכים ה"חשובים" שעובר משרד החינוך". הרב אליהו הוסיף בקריצה מה בכל זאת למדו בני ובנות הציונות הדתית מהשר בנט, "יש ב"ה לפחות דבר אחד טוב שלמדנו מנפתלי בנט... הפסקנו להיות ילדי הכאפות של שמאל בישראל".

לסיום הוא כתב כי "הציונות הדתית תיקח חלק בהנהגת המדינה לא מתוך חולשה, רפיון ונסיון לטשטש את היהדות. אלא מתוך עמידה מקצועית בכלים הדמוקרטים על ערכיה הציונים הנובעים ממסורת ישראל".

(צילום: נעמן קם)

בתנועת נאמני תורה ועבודה התייחסו גם הם לדברים החריפים שאמר ראש ישיבת הר עציון הרב יעקב מדן נגד השירות ביחידות מעורבות ("הבית בוער. צריך לצאת למאבק. הצבא לקח על עצמו תפקיד שאף אחד לא נתן לו - לחנך את הבנים שלנו"). "צה"ל שייך לכלל העם", נכתב בהודעת נאמני תו"ע, "אך במקביל, כלל החלקים צריכים לדעת להכיל את העובדה שיש חלקים שאינם חושבים כמותם. קשה לשמור על כללי ההלכה בתוך יחידה קרבית מעורבת, אך בגלל כך לא נאמר לאחרים מה לעשות ומה לא".

בתנועה המשיכו בקו, בו הם מצהירים על אמונם המוחלט בצה"ל ודוחים אמירות מסוג אלה של הרב מדן, "צר לנו שיש גורמים, מכל הצדדים, אשר מלבים את הסכסוך בין חלקי העם במקום להרגיע את הרוחות ולנהל מערכת של אמון וכבוד הדדי. אנו סומכים על מפקדי צה"ל אשר שמעו וישמעו את דברי הביקורת ויתקנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן