הרב מדן: "הבית בוער. צריך לצאת למאבק"

הרב יעקב מדן מראשי ישיבת הר עציון סבור שצה"ל עובר מהפכת ערכים המנוגדת לערכי הציונות הדתית, בהקלטה שנחשפה בשביעי אומר הרב מדן כי הרמטכ"ל הפר את כל הבטחותיו לרבני הציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/17 21:16 יז באדר התשעז

הרב מדן: "הבית בוער. צריך לצאת למאבק"
Daniel Dreifuss/Flash 90, צילום: Daniel Dreifuss/Flash 90

"מה שקורה בשנתיים האחרונות בצה"ל ואני רוצה לצטט אדם שלא חשוד בחרד"לות, הרב אילעאי עופרן, הרב של קבוצת יבנה, אינני חושב שהוא חשוד יותר מדי בחרד"לות הוא הגדיר את מה שקורה היום כגזרת שמד. לא פחות מזה" אומר הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, בהקלטה שמפרסם העלון "שביעי".

לטענת הרב מדן, צה"ל הכניס את עצמו למקום שבו הוא החל לחנך מחדש את החיילים הבאים בשורותיו. "אני לא עוסק באלו תפקידים צריכים להיות נשים או לא. הצבא לקח על עצמו תפקיד שאף אחד לא נתן לו - לחנך את הבנים שלנו. כל מיני מושגים שנוגדים את אמיתות היסוד שלנו. מי נתן את זה לידם?! ממתי הם מוסמכים לזה?! כשאנחנו מדברים על ערכים צבאיים הערך הראשון צריך לאן הוא מוביל אותנו".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/315201725968.mp3[/embed]

הרב מדן מבקש לטעון, שהרוחות החדשות שמנשבות בצה"ל יגרמו לנסיגה בקרב גיוס תלמידי ישיבות מהציבור הדתי לאומי והחרדי. "אני נאמן לצה"ל. אני שירתי בצה"ל. במילואים שירתי עד גיל 59 ואז זרקו אותי. וכשאני אומר ששירתי אני לא מתכוון במשרד אלא עם מכשיר קשר על הגב במארבים ומסעות. כל הילדים שלי, בני כולם שירתו ביחידות מובחרות בצה"ל. אני נאמן לצה"ל מאין כמותי. ואני אומר לכם בשנתיים האחרונות קורה דבר איום ונורא שיגרום לנו נסיגה בכל דבר.

"אנחנו מדברים על פריצת דרך בנושא החרדי. היום תוקפים חרדים ברחובות, זה אומר שהם בלחץ ויש סיבה להיות בלחץ. עכשיו גבעתי עלו לגבול הצפון, את המוצב קשה ביותר גם אצל הבנים ואצל הבנות, בישיבות, תהיה נסיגה גדולה. אנחנו צריכים למנוע את זה. יש אנשים שמעוניינים בזה. שידחפו את כל הציונות הדתית לתוך 'נצח יהודה' כזה. יש אנשים שאומרים את זה במפורש קבלה פלוגה. תהיה נסיגה של עשרות שנים - אם זה ימשיך כך בצבא. ומי שמנהל את זה אלו אנשים שלא צריכים לנהל את זה. היוהל"מ שזה התפקיד שלה, היא בדרגת תא"ל כמו קצין שיריון ראשי, אז ברור שהיא תנפק ניירת והנחיות וכל מיני דברים כאלו. ומכיון שהרמטכ"ל שלנו עוסק בדברים אחרים חשובים יותר אז הוא חותם. הסכנה לבנים אבל בעיקר לבנות שלנו, היא סכנה גדולה ועצומה מאוד. אני לא אומר לא להתגייס, אבל כולם צריכים לצאת למאבק בקול ברעש גדול".

הרב מדן קובע, כי הבנות שנקבעו בין רבני הציונות הדתית לצה"ל התפוררו בשנתיים האחרונות. הבטחות שהרמטכ"ל הבטיח לרבני הציונות הדתית הופרו אחת לאחת, טען הרב מדן. "ישבו במשך חודשים רבים איתנו, עם רבנים שהיו בצבא, עם רבנים שהיו מגדים וכדומה, ישבו ב'מכון הישראלי לדמוקרטיה' והחליטו על החלטה שנקראה 'השילוב הראוי', זה היה הקו האחרון שלנו. הרב אברום שפירא נתן לזה הסכמה. פוררו עכשיו את הכול, ועכשיו יש את 'השירות המשותף' ולא 'השילוב הראוי', עם אידיאל שישרתו ביחד. "ישבנו אצל הרמטכ"ל, קיבלנו הבטחות. כל ההבטחות שנתנו הופרו. כל ההבטחות הופרו אחת לאחת".