מיזם האופניים בתל אביב לא יפעל ביום הכיפורים

מערך השכרת האופניים של העיר תל אביב, "תל אופן", יושבת ביום הכיפורים – זאת בשל לחץ הסיעות הדתיות במהלך החודש האחרון

חדשות כיפה אורי פולק 04/10/11 08:50 ו בתשרי התשעב

מיזם האופניים בתל אביב לא יפעל ביום הכיפורים
stevendepolo-cc-by, צילום: stevendepolo-cc-by

עיריית תל אביב החליטה להשבית את פרויקט השכרת האופניים העירוני "תל אופן" במהלך יום הכיפורים הקרוב, זאת בשל העובדה כי מדובר במערך המבוסס על מוקדנים אנושיים שיחללו את המועד אם יידרשו לעבוד.

ההחלטה התקבלה בעקבות פניית בנימין בביוף, חבר המועצה מש"ס, לראש העיר רון חולדאי לאסור את השכרת האופניים שכן הדבר יביא לחילול היום הקדוש. הסיעות הדתיות תמכו בבקשה ונלחמו על אישורה במהלך חמשת השבועות האחרונים - בין השאר תוך גיוסם של הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר, ורבה של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו - שפנו באופן אישי לראש עיריית תל אביב וביקשו ממנו שלא לחלל את הצום. לבסוף, כאמור, החליטה העירייה להשבית את מערך ההשכרה בצום. "יום הכיפורים הוא יום מיוחד המייחד את מדינת ישראל מכל האומות והוא יום אחד בשנה שבו באופן וולונטרי עם ישראל לא נוסע ברכב", נמסר בהודעת העירייה, "לאור העובדה שהפעלת מערך השכרת האופניים מצריכה העסקת מוקדנים והנעת כלי רכב ברחבי העיר, החלטנו שלא להשכיר אופניים במהלך יום הכיפורים והמערך ישוב לפעילות עם סיום הצום".

"עיריית תל־אביב-יפו מפעילה את מערך השכרת האופניים 364 ימים בשנה על מנת לתת לציבור כלי תחבורה עירוני במחיר שווה לכל נפש. השירות פועל בשבתות וחגים (למעט יום הכיפורים) מתוך תפיסת עולם כי גם בימים אלו יש לתת את השירות החשוב הזה. אנו מקווים שגם ממשלת ישראל תשכיל ותדאג להפעיל את כלל מערכת התחבורה הציבורית בימים אלו. מוקד שירות הלקוחות יפסיק לעבוד 3 שעות לפני כניסת הצום. שירות ההשכרה יופסק שעתיים לפני תחילת הצום וישוב לפעול שעתיים לאחר סיומו", נמסר.