מחלוקת רבנים: אחדות או פיצול

הרב ליאור והרב לבנון שיגרו מכתב בו חיזקו את ישי, הרב דרוקמן שלח מכתב לחברי מרכז תקומה בו ביקש להמשיך באחדות מול הבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/12/14 21:58 כח בכסלו התשעה

מחלוקת רבנים: אחדות או פיצול
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשעה 22:00 יתכנסו כמאה ועשרים חברי מרכז תקומה להכריע האם פני המפלגה להמשך איחוד עם הבית היהודי או לפיצול ולריצה משותפת עם אלי ישי.

הערב, נשלחו שני מכתבים משמעותיים מרבנים, המדגישים עד כמה המאבק משמעותי. מוקדם יותר הערב נשלח מכתב מטעם הרב דב ליאור והרב אליקים לבנון לאלי ישי, בו השניים מחזקים את ישי וקוראים להמשיך בדרכו. כזכור, הרב ליאור הוא אחד המצדדים הגדולים בפיצול מהבית היהודי, ול'כיפה' נודע כי בעוד שאר הרבנים בכינוס הרבנים ביום חמישי תמכו באיחוד, הוא עמד מולם ודרש פיצול, דבר אשר הביא לכינוס מרכז המפלגה היום להכרעה בסוגיה.

"אנו רואים שותפות אמת בין חלקים שונים שונים בציבוריות הישראלית, אשר כולם כוונתם לשם שמים, לעשות נחת רוח לפניו ית' ולא לשם פניות צדדיות", כתבו הרבנים ליאור ולבנון לישי. "אנשי המעשה אשר יהיו נציגנו, יכללו את ישרי דרך, המאזינים לקולה של תורה. אנו רואים במכובדנו, ר' אלי ישי הי"ו שותף בכיר למהלך זה ומחזקים את ידי כב' הרב בתמיכה במהלך".

מנגד, שיגר הערב (מוצאי שבת) הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, מכתב לחברי מרכז תקומה, בו ביקש מהם להמשיך את האחדות ולא לפנות לדרכים אחרות. "כמי שמשוכנע שהחלטתכם הערב היא עניין כלל ישראלי, הנני מרשה לעצמי, בדחילו ורחימו, לפנות אליכם שתמשיכו באחדות המחנה הציוני דתי ולא חלילה בפילוגו", כתב הרב דרוקמן.

"אחדות המחנה והליכה לבחירות ורשימה אחת, ערכה בל ישוער, הן מהבחינה העקרונית והן מהבחינה המעשית, לקידומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית - דתית ולאומית גם יחד. כל הקשיים והסיבוכים בדרך לאחדות רק מוכיחים כמה היא חשובה וחיונית. אחריות גדולה מוטלת על כתפינו".

בתוך כך, מתברר כי הסיבה לדחיפות בקבלת ההחלטה אודות הפיצול או האחדות היא בשל אולטימטום של נפתלי בנט לאורי אריאל. עד 24:00 הערב צריך אריאל להודיע לבנט האם פני המפלגה לפיצול או לאחדות. כך או כך, יכריעו אנשי תקומה לאן פני המפלגה. למרות אולטימטום זה כפי הנראה יתקבלו התוצאות קרוב לשעה אחת בלילה (א').