מחיר תגובת בנט לנתניהו: יוזמן לשיחת נזיפה

בכירים בליכוד טוענים כי נתניהו זועם עם בנט בעקבות דבריו על רקע ההצעה להשאיר יישובים ביו"ש בשטח מדינה פלסטינית וטוענים "הוא הולך לשלם על מעשיו". ח"כ שטבון: "זו סיבה לגאווה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/14 08:46 כז בשבט התשעד

מחיר תגובת בנט לנתניהו: יוזמן לשיחת נזיפה
ערוץ הכנסת, צילום: ערוץ הכנסת

המתיחות בין רה"מ בנימין נתניהו לשר נפתלי בנט מאיימת להפוך למשבר עמוק. בכירים בליכוד ששוחחו עם ראש הממשלה אומרים כי נתניהו צפוי לזמן את בנט לשיחת בירור נוקבת לאחר שבו של שר הכלכלה מאושוויץ ולנזוף בו.

הדברים מגיעים על רקע הצהרתו של נתניהו, כפי שהובאה בידי גורמים בלשכתו, לפיה אין מניעה להשאיר חלק מההתיישבויות ביהודה ושומרון בשטח מדינה פלסטינית עתידית. בעקבות פרסום דבריו של ראש הממשלה הגיב בנט בחריפות ואמר כי "מדובר באובדן עשתונות ערכי". "בנט הולך לשלם על מעשיו", אמר אחד הבכירים, "שנה אחרי הבחירות השליפות האלה שלו הן כבר דבר בלתי מקובל. עובדה שגם ליאיר לפיד נמאס ממנו. אם כל כך לא נוח לו בממשלה הוא יכול להתפטר".

עוד הוסיפו ואמרו אותם בכירים כי בנט נהג בחוסר אחריות ו'פגע במהלך שמנסה לחשוף את פניה האמיתיות של הרשות הפלסטינית כדי לקבל כותרת לדקה", עוד הדגישו ואמרו "אם לא נוח לבנט הוא יכול להתפטר ולפנות את הכיסא".

בכירים בבית היהודי הגיבו לדברים שפורסמו ב'הארץ' ואמרו כי "השר בנט ישמח להיפגש עם ראש הממשלה בכל פעם שיוזמן, כדי להמשיך ולשתף פעולה למען המטרה המשותפת של דאגה לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, בכל מקום שבו הם מתגוררים". בכירים בלשכת שר הכלכלה טענו כי נתניהו לא אמר באף פורום בימים האחרונים שהוא מעוניין לבצע מהלך שיחשוף את פניה של הרשות הפלסטינית. "בפעם הבאה שראש הממשלה יוצא במהלך טקטי מבריק כדאי שיתאם אותו עם שריו", אמרו אותם גורמים.

הבוקר, בראיון לגלי צה"ל הגיב ח"כ יוני שטבון לדבריו ואמר כי הוא חושב שהזימון של השר בנט לבירור אצל נתניהו הוא סיבה לגאווה. "אני הייתי מאוד שמח לקבל נזיפות כאלה, אלו נזיפות של דמות פוליטית שמתעקשת על כך שאזרחים ישראלים יהודים יהיו תחת ריבונות ישראלית ולא תחת שלטון פלסטיני", אמר חבר הכנסת שטבון, "במערכת הפלילית לא צריך להסכים על הכל, וזאת החלטה של ראש הממשלה אם הוא רוצה להקים ממשלת שמאל עם העבודה, התנועה ויש עתיד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן