מחבל ששוחרר בעסקת שליט תובע את ערוץ 7

המחבל סלאח חמורי, שהורשע בתכנון התנקשות בחייו של הרב עובדיה יוסף, תבע את ערוץ 7 על כך ש"הכפיש את שמו", לדבריו, במסגרת פרסום דברים מראיון שנערך עמו עם שחרורו מבית הכלא

חדשות כיפה אורי פולק 08/04/12 18:17 טז בניסן התשעב

מחבל ששוחרר בעסקת שליט, שהורשע בתכנון להתנקשות בחייו של הרב עובדיה יוסף, תובע 900 אלף שקלים מערוץ 7 ומסוכנות הידיעות רויטרס, זאת בטענה כי הן הוציאו את דבריו מהקשרים ו"הכפישו את שמו" במסגרת פרסום דברים מראיון שנערך עמו - כך דווח באתר "אייס".

המחבל, סלאח חמורי, נידון ל-6 שנות מאסר לאחר שנעצר בשנת 2005 בחשד להתנקשות ברב עובדיה. הוא הורשע בשנת 2009 והוטלו עליו 7 שנות מאסר, כשבחודש דצמבר באחרון הוא שוחרר ממאסרו בעקבות "עסקת שליט".

כיממה לאחר שחרורו, הסכים המחבל להתראיין לסוכנות "רויטרס", בו צוטט באומרו כי "אני ו-2 חבריי צדקנו כשניסינו לחסל את הרב עובדיה יוסף", וכי לרב יוסף "מגיע למות". דבריו צוטטו במספר כלי תקשורת ובעקבות הפרסומים פנה שגריר צרפת בישראל לחמורי, ודרש כי יתנצל על דבריו. חמורי סירב וטען כי הציטוטים אינם נכונים, וכי בידיו הקלטה מהראיון שנערך עמו. השגרירות הצרפתית פנתה לרויטרס בדרישה לתקן את הידיעה, וכך נעשה - כאשר דבריו כי לרב יוסף "מגיע למות", הוסרו. גם כלי תקשורת אחרים פרסמו את הידיעה המתוקנת, למעט ערוץ 7.

בעקבות הדברים החליט המחבל, כאמור, להגיש תביעה בטענה כי "עקב הפרסום הראשוני התקבלו תגובות חריפות ביותר וחלק מהתגובות כללו איום על חיי התובע אשר כיום חושש לחייו וחושש מפגיעה בו מצד אנשים שהוסתו לפגוע בו עקב ובגין הפרסום על דברים שלא נאמרו מפיו". בתביעה טוען עורך דינו של המחבל כי בפרסום היה לשון הרע, וכי פרסום הדברים גבלו בהסתה לגזענות ועבירה שנאה.

בערוץ 7 סירבו להגיב לדברים שפורסמו.