מחאה בפייסבוק: "לסתום לחוטובלי את הפה"

הגולשים מוחים על הצעת החוק של ח"כ ציפי חוטובלי בדבר הענקת חסינות לחיילים דתיים מפני "שירת נשים". חברי הקבוצה קוראים לפטרה מראשות הוועדה לקידום מעמד האישה

חדשות כיפה אורי פולק 04/12/11 10:27 ח בכסלו התשעב

מחאה בפייסבוק: "לסתום לחוטובלי את הפה"
יחצ, צילום: יחצ

גולשים ברשת החברתית "פייסבוק" פתחו במחאה נגד הצעת החוק החדשה של ח"כ ציפי חוטובלי, יו"ר הועדה לקידום האישה, המבקשת להעניק חסינות לחיילים דתיים מפני הדחה מקורסים או מתפקידים צבאיים, בשל סירובם להשתתף בטקסים הכוללים שירת נשים.

כפי שדווח בכיפה, על פי הצעת החוק, "לא תינתן פקודה לחייל בניגוד לדתו ולא יודח חייל מתפקידו בשל אי מילוי פקודה המנוגדת להלכת דתו". כמו כן הובהר בהצעת החוק כי הגוף המוסמך לקבוע מהי ההלכה המחייבת את החיילים, היא הרבנות הצבאית בלבד.

קבוצת המחאה החדשה ב"פייסבוק", שנפתחה תחת הכותרת "ציפי חוטובלי, כך לא מקדמים נשים", מוחה נגד הצעת החוק של חוטובלי וקוראת ליו"ר הכנסת לפטרה לאלתר מהוועדה לקידום מעמד האישה, זאת מפני שלדברי משתתפי הקבוצה, הצעת החוק של חוטובלי היא למעשה תרומה ישירה להדרת הנשים.

חברי הקבוצה מציגים בעמוד ה"פייסבוק" כרזות המתארות את חוטובלי בשלל מצבים המזוהים עם הדרת נשים, כמו פלסטר על פיה, רעלה על פניה או שטריימל על ראשה. הגולשים אף מקיימים מעין תחרות פנימית בין הכרזות השונות, לקידום הכרזה המועדפת עליהם.

מח"כ חוטובלי נמסר בתגובה כי "התבטאתי לא אחת בחריפות נגד תופעת הדרת הנשים מהמרחב הציבורי, גם כשהדברים היו בניגוד לעמדות של רבים מתומכיי".

לדבריה, "הצעת החוק נועדה לאפשר לחיילים, המחוייבים להישמע לפקודות, שלא לפעול בניגוד לאמונתם. אני סבורה שאיזון כזה, על פיו נשים ישירו, ויאפשרול חיילים שהדברים פוגע בהם לצאת בצורה מכובדת מהמופע, הינו איזון ראוי ומתבקש. עד היום, ההתבצרות של כל צד בעמדותיו רק הגבירה את הקרע ואני מציעה לכל המבקרים לנסות להציע מתווה חלופי שיגשר בין הצדדים ולא רק יתסיס עוד יותר את היחסים".