מזל"ט של החמאס חדר מעזה ויורט על ידי טיל פטריוט

החמאס ממשיכים בניסיונות להחריף את הטון. במקביל לירי רקטות מסיבי שיגרו הבוקר (ב') מחבלים מזל"ט לעבר ישראל. טיל פטריוט יירט אותו מעל אשדוד. ירי לדרום, למרכז ולגליל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/07/14 08:26 טז בתמוז התשעד

מזל"ט של החמאס חדר מעזה ויורט על ידי טיל פטריוט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

החמאס ממשיכים בניסיונות לפגוע בישראלים. לאחר שהרקטות הוכחו כלא יעילות מול כיפת ברזל שיגרו הבוקר (ב') מחבלים מזל"ט לעבר ישראל. המטוס הזעיר יורט מעל חופי אשדוד בידי סוללת פטריוט המוצבת במרכז הארץ. כוחות חיל הים סורקים אחר המזל"ט.

הבוקר (ב') ממשיך ירי הרקטות לעבר הדרום. 19 רקטות, קסאמים ופצמ"רים שוגרו מאז שעות הבוקר לעבר המועצות חוף אשקלון, שדות נגב ואזעקה נשמעה גם בעיר נתיבות. במהלך הלילה יירטה כיפת ברזל 5 רקטות שנורו לעבר אשקלון.

(צילום: משטרת ישראל)

(צילום: פלאש 90)


גם הגזרה הצפונית לא שקטה. הלילה שוגרו שתי רקטות לעבר נהריה ויישובי הגליל המערבי, ככל הנראה מכיוון לבנון. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים או נזק. בתגובה לירי הרקטות השיב צה"ל בירי ארטילרי מסיבי לעבר מקור השיגורים.

ירי הטילים בימים האחרונים נמשך. לקראת הערב אתמול (א') שיגרו החמאס עשרות רקטות לעבר מרכז הארץ. אזעקות והדי פיצוצים נשמעו בגוש דן, בחיפה ונהריה. אזעקות נשמעו גם באשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה.

(צילום: פלאש 90)

(צילום: יחיאל בלומשטיין)


מוקדם יותר נפצע נער בן 16 באורח בינוני עד קשה מפגיעה ישירה של רקטה באשקלון, כשהיה בדרכו למספרה ולא מצא מחסה כשהתחילה האזעקה. מהירי נפצע גם גבר בן 50 באורח קל וארבעה בני אדם נוספים לקו בחרדה. רקטה נוספת ששוגרה לעבר העיר יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

צפו: יורם ישראלי, ראש מוא"ז מטה אשר, סמוך למקום נפילת רקטה בשטח המועצה במוצאי שבת (סוכנות תצפית)

[embed]

]

במקביל, קרא צה"ל לאוכלוסייה בשכונות מסוימות בעזה לצאת מהאזור. בכרוזים ומסרונים שהופצו נכתב "על האזרחים לפנות את בתיהם עד השעה 12:00 בצהריים היום לכיוון דרום לג'בליה אל-בדר דרך שארע אל-פלוג'ה. הפעולה של צה"ל עומדת להיות זמנית וקצרה. מי שלא יקשיב להנחיות יסכן את חייו ואת חיי משפחתו. היזהרו והישמרו".

"בכוונת צה"ל לתקוף מהאוויר תשתיות טרור ופעילי טרור באזור שממזרח לאל-עטטרה ולרחוב א-סלאטין וממערב ומצפון למעסכר (מחנה) ג'בליה. על האזרחים לפנות את בתיהם עד השעה 12:00 בצהריים היום לכיוון דרום לג'בליה אל-בדר דרך שארע אל-פלוג'ה. הפעולה של צה"ל עומדת להיות זמנית וקצרה. מי שלא יקשיב להנחיות יסכן את חייו ואת חיי משפחתו. היזהרו והישמרו", הוסיפו בכרוזים ובמסרונים.

(צילום: פלאש 90)

כ-4000 פלסטינים התפנו מהשכונות למתקני ארגון אונר"א ברצועת עזה. החמאס הגיב בקריאה לתושבים לחזור מיד לבתיהם. תחת הכותרת 'קריאה דחופה לתושבי רצועת עזה' קרא משרד הפנים של החמאס לתושבים נכתב "לכל בני עמנו שפינו את בתיהם - חזרו אליהם באופן מיידי ואל תעזבו את הבתים. עליכם להקשיב להנחיות שיוצאות ממשרד הפנים. זו מלחמה פסיכולוגית ומסרים אקראיים כדי לזרוע בהלה בקרב האנשים". כוחות צה"ל ממשיכים להפגיז מהאוויר את עזה, זה היום השביעי למבצע 'צוק איתן'. מאז תחילת מבצע 'צוק איתן' הותקפו קרוב ל-1500 יעדים.

צפו: ירי רקטות מעזה וחיסול חיל האוויר[embed]

]

במערכת החינוך מנסים להיכנס לשגרת חירום. פיקוד העורף עדכן אמש (ב') את ההנחיות לישובים בין 7 ל-40 ק"מ מגבול רצועת עזה. על פי ההנחיות ניתן לקיים לימודים באזור אשקלון, אשדוד ובאר שבע בתנאי שמתאפשר לתלמידים ולצוות להיכנס למרחב מוגן בפרק הזמן העומד לרשותם. בשאר חלקי הארץ אין מגבלות על לימודים או קייטנות, אך יש להיכנס למרחב מוגן בהישמע אזעקה או קול נפץ.

(צילום: אהרון פרידמן - סוכנות הידיעות חדשות 24)

(צילום: משטרת ישראל)

(צילום: פיקוד העורף)


ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אתמול באנגלית לרשתות טלוויזיה אמריקאיות והבהיר "ההבדל בינינו לבין החמאס הוא שאנו משתמשים בטילים כדי להגן על האזרחים שלנו והם משתמשים באזרחים כדי להגן על הטילים שלהם. הם לא מצליחים לירות עלינו בגלל כיפת ברזל ובגלל שאנחנו תוקפים את המשגרים"."נעשה כל מה שנצרך כדי להפסיק את ירי הטילים. צריך לזכור שאיראן מתרגלת ומממנת את החמאס והג'יהאד האיסלמי. אתם לא רוצים שיהיה להם את האפשרות לבנות פצצה אטומית", הוסיף נתניהו.

צפו בדברי נתניהו[embed]

]