מועצת יש"ע פתחה בקמפיין נרחב נגד פינוי המאחזים

במסגרת הקמפיין הושמעה למנויי סלולר הודעה מוקלטת של בת ארבע וחצי ממגרון, המבקשת כי לא יפנו את ביתה. השר הרשקוביץ בתגובה למאהל נגדו: פועל לילות כימים למנוע הריסת היישובים

חדשות כיפה אורי פולק 06/11/11 12:13 ט בחשון התשעב

מועצת יש"ע פתחה בקמפיין נרחב נגד פינוי המאחזים
ארכיון - ועד מתיישבי השומרון, צילום: ארכיון - ועד מתיישבי השומרון

מועצת יש"ע החלה אמש (מוצאי שבת) בקמפיין נרחב נגד פינוי המאחזים הצפוי עד סוף השנה, על פי החלטת בג"ץ. במסגרת הקמפיין נמסרה אמש הודעה טלפונית מוקלטת לאלפי מנויים סלולריים, בהם מבקשת אמונה, בת ארבע וחצי ממגרון, שלא יפנו את ביתה.

"אני מבקשת ממכם שלא תהרסו לי ולחברים שלי את הבית. זו לא הדעה של הליכוד", אומרת אמונה. קריין הקמפיין מוסיף בהודעה כי "פינוי המאחזים איננה סוגיה משפטית, אלא פוליטית. פנה כבר הערב לחבריך בסיעת הליכוד ודאג שהם יעשו הכל כדי למנוע את הפינוי". יוזמי הקמפיין ירחיבו אותו בימים הקרובים לפניות טלפוניות נוספות שייעשו לציבור הרחב בכלל ולאנשי הליכוד בפרט.

במסגרת אותו קמפיין הפגינו ביום שישי האחרון עשרות מתושבי המאחז גבעת אסף, מול ביתו של שר המדע ויו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ. כפי שדווח בכיפה, התושבים הקימו את המאהל בשעות הבוקר של יום שישי מול ביתו של יו"ר "הבית היהודי" בשכונה אחוזה אשר בעיר חיפה. כאמור, הם קראו לשר המדע להציב אולטימטום לראש הממשלה, לפיו אם המדינה בתשובה לבג"ץ לא תודיע השבוע על הקמת ועדה להסדרת המאחזים העומדים בפני פינוי - יכריז השר הרשקוביץ על פרישת "הבית היהודי" מהממשלה. המאהל פונה על ידי פקחי עיריית חיפה, שעות ספורות קודם כניסת השבת.

השר הרשקוביץ התייחס היום למאהל וטען כי "ישנם גורמים במועצת יש"ע, בהם כאלה שלא הצביעו לנו, שמנסים להכתיב לנו כיצד להתנהל. אני פועל ימים כלילות כדי למנוע את הריסת היישובים. שוחחתי עם ראש הממשלה מספר פעמים והבהרתי לו שהמהלך יביא לצונאמי פוליטי ויפרק את הקואליציה".

השר הרשקוביץ הוסיף וציין כי "הנושא של מי יפרוש ומתי יעלה על הפרק אם המאבק שלנו לא יישא פרי. אנחנו מנסים לפעול בצורה הגיונית ומושכלת כדי למצוא פתרון. גם עיקר מצביעינו סבורים כי כך יש לפעול".

בסביבתו של השר הרשקוביץ ציינו בשיחה עם כיפה כי "מוזר שהמאהל שהוקם מכוון דווקא נגד מי שמוביל את המאבק. מרבית ראשי המועצות בהנהלת מועצת יש"ע בחרו להזדהות עם הליכוד ואנו לא זקוקים לייעוץ פוליטי מהם".