מועצת יש"ע יוצאת לקמפיין הסברתי להצדקת ההתיישבות ביו"ש

מחלקת ההסברה של המועצה תעביר מחקרים ונתונים למובילי דעה ונבחרי ציבור בישראל, לחיזוק התפיסה הרואה ביו"ש כמשאב חיוני החשוב לקיומה ולביטחונה של המדינה

חדשות כיפה אורי פולק 24/01/12 13:09 כט בטבת התשעב

מועצת יש"ע יוצאת לקמפיין הסברתי להצדקת ההתיישבות ביו"ש
Beny Shlevich-cc-by-sa, צילום: Beny Shlevich-cc-by-sa

מועצת יש"ע הכריזה היום (ג') על קמפיין הסברתי המתמקד במובילי דעה בציבוריות הישראלית, חברי כנסת ואנשי תקשורת, לחיזוק הלגיטימציה של פעילות היישובים ביהודה ושומרון. מחלקת ההסברה של יש"ע הוציא לאור ספרון ראשון המאגד את כלל הנתונים והמחקרים שפורסמו בשנים האחרונות סביב ההתיישבות הישראלית באזור.

תחת הכותרת "זה שלנו. זה חיוני. זה אפשרי", עוסק החיבור בקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל וכן להיבטים המשפטיים הבינלאומיים המקשרים ביניהם. הוא מצביע על החשיבות הביטחונית ועל סוגיית המים באקוויפר ההר שמתחת להרי יהודה ושומרון כמשאב חיוני לקיומה של המדינה, ובאופן נדיר שם דגש גם על מצבם הנוכחי של ערביי האזור תחת הרשות הפלסטינית, אל מול הצמיחה הגוברת במספר הישראלים הבוחרים לקבוע את ביתם ביהודה ושומרון.

יגאל דילמוני, סמנכ"ל ההסברה של מועצת יש"ע, ציין היום כי "רבים משותפי ותומכי מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון לא זכו עד כה לראות בחטיבה אחת ובאופן ברור ומתומצת מהי המציאות הנכונה להיום במזרחה של ישראל ומהי עמדת מועצת יש"ע בעניינים המרכזיים".

לדברי דילמוני, "הספרון החדש עושה זאת בצורה יוצאת מן הכלל ומרתק את כל מי שמעיין בו. אנו מאמינים כי הספרון יחזק אצל רבים את תחושת אחיזתנו הצודקת, החיונית והאפשרית ביהודה ושומרון".