מועצת אפרת התייצבה לצד הרב ריסקין: אין מקום להדיח אותו

במועצה המקומית אפרת התייצבו פה אחד לימינו של הרב שלמה ריסקין והודיעו כי הרב אהוב על כל הקהילות בעיר שמעוניינות בהמשך כהונתו. הרב בזק: על מועצת הרבנות הראשית להתנצל בפני הרב

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/05/15 10:09 ח בסיון התשעה

מועצת אפרת התייצבה לצד הרב ריסקין: אין מקום להדיח אותו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חשיפת כיפה בנוגע לרצון שלא לחדש את כהונתו של הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת הכתה אתמול גלים ותגובות רבות נשמעו בציונות הדתית במחאה על היוזמה. באפרת עצמה התכנסה המועצה המקומית והודיעה על תמיכתה ברב ריסקין ועל רצונה הברור בהמשך כהונתו כרב העיר.

ההחלטה התקבלה פה אחד אתמול בערב (ב') בישיבת המועצה המקומית אפרת והיא עסקה בהיותו של הרב אהוב ומקובל על כל תושביה וקהילותיה של אפרת הן מבחינת עמדותיו ההלכתיות והן הערכיות.

בהחלטה רומזת המועצה לרבנות הראשית שלא לבצע מהלך כנגד הרב בשל דעותיו, "אין לנו ספק כי מועצת הרבנות הראשית מכירה בכך שבקרב הציבור הדתי קיימים רבנים עם דעות שונות בתחומים שונים, וזו לא תשקול שיקולים הקשורים בדעותיו של הרב במסגרת החלטתה להאריך את תקופת כהונתו", נאמר בהחלטה.

במועצה התייחסו גם לגילו של הרב, "לפני כשבועיים הרב חגג יום הולדת 75. גיל זה אינו מונע ממנו לצעוד בכל שבת למרחק גדול יותר מ-10 ק"מ על מנת לברך בכל אחד מבתי הכנסת בהם חוגג חתן בר מצווה או זוג מתחתן".

לסיום שיגרו אנשי המועצה איום מרומז כלפי הרבנות הראשית, "המועצה מבקשת להזכיר למועצת הרבנות הראשית כי המועצה היא הגוף הממנה 50% מחברי הגוף הבוחר את רב העיר, וכי ראש המועצה מוסמך לאשר או לפסול את נציגי שר הדתות בהליך לבחירות רבני עיר. אשר על כן, יש ליתן משקל מרכזי לדעת תושבי היישוב, וכפי שהיה בקהילות ישראל בכל הדורות".

הרב אמנון בזק הגיב אף הוא לפרשיה ואמר כי על הרבנות הראשית להתנצל בפני הרב ריסקין ולאשר לאלתר את המשך כהונתו. הרב הזהיר כי ניסיון של הרבנות הראשית למנוע את המשך כהונתו של הרב ריסקין בשל עמדותיו בתחום הגיור, פוגע אך ורק במוסד הרבנות הראשית בעצמו.

"בראש ובראשונה, משום שהוא עומד בניגוד מוחלט לדרכה של תורת ישראל, שמעולם לא ניסתה להסתיר מחלוקות בין תלמידי חכמים לשם שמים, ובניגוד לכל תקינות ציבורית, כשמנסים לפגוע ברב מכובד, אהוב על קהילתו, בעל זכויות רבות בחינוך יהודי בארץ ובעולם בכלל ובהקמת העיר אפרת בפרט.

הרב בזק הצביע על כך, שמועצת הרבנות כשלה גם בעצם המחשבה שבמציאות הנוכחית במדינת ישראל מהלך כל כך בעייתי יכול להצליח, במקום להבין שמהלך כזה לא רק סופו להיכשל, אלא הוא רק יחזק את מעמדו של הרב ריסקין ויתקע מסמר נוסף בארון אמון הציבור ברבנות.

הרב בזק ציין, שדיון כזה יכול לבוא כבומרנג לאנשי הרבנות הראשית, "במועצת הרבנות הראשית משמש, בלי שמץ של פקפוק, רב עיר אחד שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בגין עבירות של סחיטה, מרמה והפרת אמונים, ורב עיר אחר שהואשם בעבירות דומות היה אף הוא חבר המועצה עד לפטירתו לפני כמה חודשים. על רקע ההתנהלות מול עבירות חמורות כאלה, קשה לתת אמון בהגינות מאחורי ניסיון למנוע כהונתו של רב רק בשל עמדותיו ההלכתיות", כתב הרב בזק בדף הפייסבוק שלו.