מוסרים את נפשם

עשרות אדם פונו באמבולנסים לבתי החולים, למעלה מ-150 בני אדם טופלו ע"י חובשי "הצלה". הילולה לרשב"י או אירוע רב נפגעים?

חדשות כיפה יאיר פלדמן 08/05/07 00:00 כ באייר התשסז

מוסרים את נפשם

בצל כמות הנפגעים בעקבות המאורעות באיצטדיון טדי בתחילת השבוע, כמעט ולא נשמע דבר על אירוע אחר שנערך במקביל שגם בו פונתה כמות לא מעטה של אנשים לבתי החולים - הילולת ל"ג בעומר במירון.

"איחוד הצלה" במירון מדווח על עשרות אדם שפונו באמבולנסים לבתי החולים, כמו גם על למעלה מ-150 בני אדם שטופלו ע"י חובשי הארגון. בנוסף, כשבע מאות כדורי אקמול ומשככי כאבים, חולקו לאנשים שחשו ברע. רוב רובן של קריאות החירום אירעו בתוך מערת הרשב"י כתוצאה מהתעלפויות, התייבשויות, ואנשים שחשו ברע כתוצאה מהדוחק הרב ששרר במקום.


יש לציין כי כמות נפגעים זו קטנה יחסית לשנים קודמות, וכי היא באה לאחר היערכות אסטרטגית רחבה ביותר שכללה כ-5000 שוטרים, ולמעלה ממאה וחמישים רופאים, פראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה של מד"א ו"איחוד הצלה", שנעזרו באמבולנסים, טרקטורונים ואופנועים.

אנשי "איחוד הצלה" סיפרו כי המבצע הרפואי החל ביום שישי לפני הצהרים, ונמשך עד יום ראשון בשעות הלילה המאוחרות, עם אנשי הארגון שהגיעו מישובי הגליל בגיבוי חובשים רבים מכל רחבי הארץ, שאבטחו את ההמונים שבאו למקום במשמרות מסודרות במהלך כל שעות היום והלילה.


יו"ר "איחוד הצלה- גליל" ר נחמן קליין אמר בתום המבצע המורכב, כי תרומתה של קופ"ח כללית, שפרסה את חסותה על העלויות הכבדות שבאחזקת המבצע, הייתה גדולה ונחוצה לרווחתם של כלל הבאים לקבר הרשב"י. "החום הכבד ששרר במירון גרם לרבים להתעלף ולחוש ברע, והחפ"ק במירון היה אבן שואבת לכל אלו שחשו ברע" אמר קליין שביקש להודות למנהלי הקופה, על תרומתם הרבה.

כמו כן קליין הודה למנהלי המרכז למקומות הקדושים, הרב יוסף שוינגר, והרב ישראל דרעי על תרומתם הרבה להצלחת המבצע הגדול והמורכב באבטחתם של מאות האלפים שעלו לקבר הרשב"י במירון.