מוטי יוגב לכיפה: אסור לאפשר סחיטה מכיוון חמאס

חבר הכנסת מוטי יוגב מתייחס בראיון ל"כיפה" לחטיפתם של שני ישראלים בעזה ואומר, "אסור להיכנע לסחיטה שמאפשרת שחרור רוצחים שפלים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/07/15 11:56 כב בתמוז התשעה

מוטי יוגב לכיפה: אסור לאפשר סחיטה מכיוון חמאס
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

חבר הכנסת מוטי יוגב מתייחס בראיון ל'כיפה' לפרשת חטיפתם של שני ישראלים בעזה שהותרה לפרסום הבוקר (ה') עשרה חודשים לאחר האירוע, ואומר כי הוא מאמין שמדינת ישראל תעשה הכל כדי לשחררם, אך מבהיר: אסור להיכנע לסחיטה שתאפשר שחרור רוצחים שפלים.

בדבריו, אמר יוגב כי הוא מאמין כי היה צריך להשאיר את הפרשה בשקט אם אכן מדובר היה בסיכון בטחוני לחטופים. "לפעמים יש סיבות טובות להשאיר פרשה כזו בסתר, הן בגלל נסיבות אישיות והן בשל סיבות ביטחוניות. החטופים הינם ככל הנראה אנשים שאינם בריאים לחלוטין בנפשם, ועל כן לא צריך לחשוף בהכרח מה הסיבות שגרמו להם לחצות את הגבול, ובנוסף, ייתכן מאוד שהסיבה נשארה בשקט בשל נסיבות ביטחוניות של הצלת חייהם".

יוגב קורא שלא להיכנע לסחטנות של ארגוני הטרור במשא ומתן עתידי על שחרורם. "מדינת ישראל נמצאת היום במקום אחר מאשר בפרשת חטיפת גלעד שליט, ועם כל הכאב על חייו של חטוף אסור לשחרר רוצחים שאולי לביאו לאובדן חייהם של נוספים. צריך לזכור את ברוך מזרחי שנרצח על ידי משוחרר שליט, ואני מאמין שראשי המערכת - רה"מ, שר הביטחון, ראש המוסד, ראש השב"כ וגוף המטפל בשבויים ונעדרים, שקלו את השיקול הזה כשהשאירו את הפרשה נסתרת, גם כדי להימנע ממחיר גבוה וסחטנות, וגם בשל הגברת הסיכויים לראות את החטופים בחזרה בין החיים".

הבוקר פורסם כי בזמן המחאה של יוצאי העדה האתיופית, לבשו המפגינים חולצות עליהן דמותו של אברהם מנגיסטו, החטוף בין העדה. לדברי יוגב, "אני מאוד מבין את התחושה של יהודי אתיופיה שהרגישו שאולי הייתה השתקה של קהילה שרוצה לצעוק, אבל זה לא פוסל את השיקול הנכון. יכול מאוד להיות שראשי המדינה האמינו שכך ניתן להציל את חייו".

אחת הביקורות אשר עלו בעקבות מעבר הגדר של מנגיסטו והאדם הנוסף, הייתה באשר לקלות בה יכלו השניים לחצות את הגבול בלי שעצרו אותם. לדברי יוגב, הוא מאמין שהלקחים הופקו. "זו בהחלט בעיה שהם הצליחו לעבור, ואני מאמין שמערכת הביטחון הפיקה את הלקחים על מנת שמקרה כזה לא יחזור על עצמו".

בסיכום הראיון אומר יוגב, "עתה, שהפרשייה הפכה גלויה, אני מאמין שהטיפול בה יקבל פנים נוספות, ואנו צריכים לעשות את מירב המאמצים מול אויב אכזר. לב כולנו עם המשפחה. לצערנו מדינת ישראל למודת ניסיון בעניין ואני מאמין שהכוחות האמונים על הטיפול יעשו כל שביכולתם להשיבם לישראל".