מוטי יוגב: חוק הגיוס לא יקדם הרבה במציאות

לאחר הודעתו של יוני שטבון כי יצביע נגד חוק הגיוס, יוצא גם מוטי יוגב נגד החוק. בדבריו לא אמר שיצביע נגד אך מתח ביקורת על מנסחי החוק. "אי אפשר לחוקק בכפייה על אמונות ודעות עמוקות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/03/14 20:31 ט באדר ב'

מוטי יוגב: חוק הגיוס לא יקדם הרבה במציאות

קואליציה מאוחדת? חבר הכנסת מוטי יוגב התייחס הערב (ג') במליאת הכנסת לחוק השוויון בנטל ואמר "תכליתו של החוק הייתה ראויה, אך לצערי ההתעקשות של מנסחיו, עלולים להביא לכך שהוא פשוט לא יקדם הרבה במציאות. אפשר לחוקק בכפייה על קנסות ונהלים שונים, אבל אי אפשר לחוקק בכפייה על אמונות ודעות עמוקות".

דבריו מצטרפים לדברי חבר הכנסת יוני שטבון אשר הצהיר כי בניגוד להסכמי הקואליציה ולהצבעתו אמש (ב') יצביע נגד החוק. בעקבות דבריו של שטבון מאיימים בסיעתו כי באם אכן יצביע כנגד החוק יודח מכל תפקידיו בסיעה.

חבר הכנסת מוטי יוגב לא אמר כי יצביע נגד החוק אך יחד עם זאת מתח ביקורת נוקבת על מנסחיו וטען כי בפועל החוק לא ישנה הרבה. "המחשבה של מנסחי החוק ש"אנחנו נחוקק להם" יש בה פטרונות ויהירות, לא חכמה".

"יש גם בחוק פגיעה בביטחון ישראל", הוסיף יוגב. "על סעיף קיצור שירות הבנים צריך לומר שהעמדת השוויון לפני ערך ההגנה על ביטחון ישראל, לא נבדקה לא מקצועית, לא מבצעית, לא כלכלית ולא חברתית".

"את ההישגים לתיקונה של החברה הישראלית לגווניה, לא נשיג בהליכי כפייה חקיקתית איש על אמונות ודעות רעהו, אלא בהרחבת ההכרה ההדדית, הרבה הסברה מתוך אהבה, הגעה להסכמות וחיזוק האמון ההדדי".

עם זאת, הבהיר יוגב כי לדעתו, "זו שעה היסטורית המנסה לתקן מציאות בה בציבור החרדי לא הבינו את הצורך להיות חלק מהמאמץ לשמירת קיומו והגנתו של עם ישראל. אין לי ספק שיום יבוא ויהיה במדינת ישראל רמטכ"ל חרדי".