מוטי יוגב באזכרה לזכר הרב צוקרמן: היה תלמיד חכם, החי ונוהג בפשטות ובצניעות

בני משפחתו של הרב צוקרמן, חבר הכנסת יוגב, רבה של כפר הרוא"ה והרב חיים דרוקמן השתתפו באזכרה במלאת שנה לפטירתו של הרב אברהם צוקרמן זצ"ל

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 09/11/14 22:01 טז בחשון התשעה

מוטי יוגב באזכרה לזכר הרב צוקרמן: היה תלמיד חכם, החי ונוהג בפשטות ובצניעות

בני משפחתו של הרב אברהם צוקרמן, ציינו הערב (א') יחד עם אישי ציבור וחברים את יום השנה הראשון לפטירתו של הרב צוקרמן זצ"ל.

הרב צוקרמן, ראש ישיבת בני עקיבא כפר הרוא"ה במשך כ-70 שנה וחבר ההנהלה הארצית של בני עקיבא כ-75 שנה, כמו גם ראש ישיבות בני עקיבא, נפטר לפני שנה בגיל 98.

הערב כאמור נערכה אזכרה לציון שנה לפטירתו. באזכרה השתתפו הרב חיים דרוקמן, ח"כ מוטי יוגב, שכיהן כמזכ"ל בני עקיבא בעבר, רבה של כפר הראה, רבנים, בני משפחת צוקרמן הרחבה, תלמידים, בוגרים ומוקירי זכרו של הרב אברהם צוקרמן זצ"ל.

צפו בדברי הרב חיים דרוקמן על הרב צוקרמן (צילום: גילי צרפתי):

[embed]

]

"איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא", אמר ח"כ מוטי יוגב. "יחד עם הרב משה צבי נריה זצ"ל מימשו את חזון הקמת הישיבות והאולפנות בכל מקום בבניית דורות הכיפות הסרוגות. הרב צוקרמן נשא בעולה של תורה ובעולן של הקמת ישיבות ואולפנות רבות ואף בניהולן הזמני ויחד עם כל זאת - תלמיד חכם, החי ונוהג בפשטות ובצניעות".

"הרב צוקרמן היה בקיא בש"ס ופוסקים, יודע על פה תנ"ך וספרות ומסוגל למלא מקומו של ר"מ ואף של מורה במקצועות החול בתיכון בכל עת שנדרש היה", הוסיף יוגב. "הרב אברהם צוקרמן היה איש חד מחשבה, מאותם תלמידי חכמים שכל זמן שמזקינים דעתם מצטללת עליהם וכך גם בשנות ה-90 ידע לקשור קשר, להסב תשומת לב צעירים ולהיות מחנך רלוונטי עבורם - מחנך של שלושה דורות.

"אחד היה אברהם..." (יחזקאל לג) - אחד היה מו"ר הרב אברהם צוקרמן זצ"ל. ראוי שנעמיד לזכרו עץ חיים גדול של תורתו, הליכותיו וסיפורי חייו על מנת שנדע אנחנו וידעו הדורות הבאים לקטוף וליהנות מפירותיו", כתב יוגב לאחר מכן בדף הפייסבוק שלו.

הרב צוקרמן נולד בלבדוב בליטא. בילדותו למד בבית ספר 'תרבות' שבעיירה ומשם עבר לישיבה ב'אושמינה'. בגיל 14 עבר לישיבת 'פינסק' שהיתה שייכת לרשת ישיבת 'בית יוסף-נובהרדוק', שם למד אצל הרב יעקב ישראל קנייבסקי, בעל ה'קהילות יעקב', הידוע בכינויו 'הסטייפלער'.

לישראל עלה עם אביו בל"ג בעומר תרצ"ו (1936), לישיבת "בית יוסף" (נובהרדוק) בבני ברק. לאחר שעזב ישיבה זו, עבר להיות ממקימי ישיבת 'היישוב החדש' בתל אביב יחד עם הרב עמיאל. היה בין מארגני הקמת ישיבת "בני עקיבא" בכפר הרא"ה, והגיע אליה, חצי שנה אחרי הקמתה, כדי להיות ר"מ שיעור ב' (ר"מ שיעור א' היה הרב שאול ישראלי זצ"ל), ולאחר כשנה הצטרף לרב נריה בניהול הישיבה. הקים את מרכז ישיבות בני עקיבא ועמד בראשו עד שפרש בגיל 80. בשנים האחרונות הרב צוקרמן למד תורה בביתו שבכפר הרא"ה ונחשב זקן מחנכי ורבני הציונות הדתית.