מוטי יוגב:"פרס לא עושה מספיק למען שחרורו של פולארד"

במכתב לתלמידות, שביקשו את עצתו כיצד ניתן לפעול למען שחרורו של אסיר ציון, הציע, בין היתר, חבר הכנסת יוגב לשלוח מכתב לנשיא פרס "שלא עושה ולא עשה די בעניין"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/02/14 09:34 כו באדר א'

מוטי יוגב:"פרס לא עושה מספיק למען שחרורו של פולארד"
יוסי זליגר יחצ, צילום: יוסי זליגר יחצ

חבר הכנסת מוטי יוגב מאשים את הנשיא בכך שאינו עושה די למען שחרור פולארד, כך עולה ממכתב אשר שלח לתלמידות אולפנה.

בנות אולפנת צביה עפולה החליטו להירתם למען שחרורו של האסיר יונתן פולארד והקימו באולפנה את "צוות פולארד" שעסק בשלל פעילויות על מנת להגביר את המודעות למצבו של פולארד בכלא האמריקאי.

בין היתר, שלחו התלמידות מכתבים לחברי הכנסת של 'הבית היהודי' בו נכתב כי "אנו חושבות שנעשה בו אי צדק משווע ועוול בלתי רגיל בהתנהגות הממשלה, המדינה והעם כלפיו. לאור זאת החלטנו לפעול באופן מקיף כמה שנוכל בכדי להביא לשחרורו המהיר. כדי שהעם יוכל להתחבר ולהיות חלק מקורותיו". בהמשך המכתב ביקשו התלמידות להתייעץ עם חברי הכנסת היכן וכיצד למקד את המאבק, מה יפעל בצורה הטובה ביותר, למי ניתן לפנות וכו'.

למכתבן של הבנות הגיבו חברי כנסת שונים בהם ח"כ איילת שקד, סגן השר בן דהן, ח"כ זבולון כלפה, וח"כ מוטי יוגב.

במכתבו ציין ח"כ יוגב, יו"ר ועדת משנה בועדת חוץ וביטחון, כי "ראוי לייצר קבוצות מיילים וואטספ גדולות בעניינו של פולארד ולכתוב מכתבים לרוה"מ, לנשיא המדינה שלא עושה-עשה די בעניין ולשגריר ארה"ב בישראל ולתבוע ממנו במפגיע את שחרורו של יהונתן פולארד ללא כל תנאים."

"קשה ומזעזע לראות שבשעה שהאמריקאים תובעים מאיתנו כפתיחה למשא ומתן עם הפלסטינים לשחרר רוצחים, הם אינם מוכנים לשחרר את יהונתן פולארד לאחר 29 שנות מאסר וגם לא לצרכים הומניטריים. זו בושה גדולה", כתב יוגב והוסיף המלצות כיצד יש לפעול לשחרורו של המרגל הישראלי: "אולי אף יש לארגן הפגנת תלמידים ותלמידות ליד שגרירות ארה"ב בתל אביב. רצוי שיהיו לא רק דתיים ובעיקר לא דתיים", הוסיף יוגב.