מוטי זפט פורש מראשות "הבית היהודי" מפתח תקווה

זאת בעקבות מחלוקת פנימית סוערת שמאיימת לפלג את הסניף בפתח תקווה, על רקע הבחירות המקומיות. זפט חושף: הציעו לי ג‘ובים שדחיתי, אינני קבלן קולות של אף אחד

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 21/07/13 08:56 יד באב התשעג

מוטי זפט פורש מראשות "הבית היהודי" מפתח תקווה

מוטי זפט, יו“ר ”הבית היהודי“ בפתח תקווה וממלא מקום ראש העיר, פורש מתפקידו בשל מחלוקות פנימיות מול חברי מפלגתו. במכתב ששלח בסוף השבוע למועצת המפלגה בעיר, כתב זפט: ”זו ההזדמנות להודיעכם כי לא אהיה מועמד 'הבית היהודי' למועצת העיר הבאה. החלטתי שלא להגיש מועמדותי, כיוון שנדחתה דרישתי ודרישת חברי לקיום פריימריז לקביעת הנציגים לעירייה“.

פרישתו של זפט התקבלה על רקע חילוקי דעות קשים עם גורמים מרכזיים במטה המפלגה בעיר. כפי שדווח לראשונה בכיפה, מחנה זפט המזוהה עם שכונת כפר גנים בעיר הציב דרישה חדשה לפיה רשימת המפלגה למועצת העירייה תורכב בבחירות דמוקרטיות, פריימריז. מחנות אחרים במפלגה טענו להמשך שיטת גיבוש הרשימה הקיימת על פי הצבעת גוף בוחר. על רקע הדברים אומרים במחנה זפט כי ישנם גורמים במפלגה שמונעים שמשהו חדש יתחיל גם בסניף הבית היהודי בפתח תקווה ומונעים קיומם של פריימריז. במחנה המתנגד טוענים כי מחנה זפט טוען לפריימריז בשל העובדה שלולא כך, זפט וחבריו משכונת כפר גנים יקבלו ייצוג קטן ברשימה.

"המפלגה הבטיחה בזמנו פריימריז לקביעת חברי מועצת הסניף (שיבחרו אח"כ את הנציגים לעירייה), אך חזרה בה אחר כך והחליטה שכל מי שנרשם כמי שמעוניין להיות חבר בסניף המקומי - 'זכה'“, כתב זפט במכתבו, "חברי ואני בדעה כי ציבור המתפקדים (בפ"ת התפקדו 3,821 איש ואשה) הם שצריכים לבחור את המועמדים לעירייה, וכך, אגב, השיבו 87% מהמתפקדים בסקר שערך מכון 'מאגר מוחות' להזמנתי, שיש לקיים פריימריז".

משהתנגדה המפלגה לקיים פריימריז, פנה זפט ליו"ר המפלגה נפתלי בנט וליו"ר הסיעה, איילת שקד, שיקיימו סקר מטעמם בקרב המתפקדים, או לחילופין ימנו 30-40 'מעצבי דעה' בציבור הדתי-לאומי בפ"ת, שיקבעו את הרשימה. ”לצערי, המפלגה דחתה הצעות אלה בטענה כי חוקת המפלגה קובעת כי הסניף הוא שבוחר. במצב שכזה, החלטתי שלא להתמודד", כותב זפט.

במכתבו חושף זפט כי "ראשי המפלגה גם הציעו לי לעמוד בראש הרשימה, אך את תפקיד סגן ראש העיר בשכר יתנו למי שיעמוד במספר 2, חברי איציק דיעי. לי כ'פיצוי' הציעו ג'וב בכיר במשרד ממשלתי". זפט דחה את הצעת הבית היהודי: "אינני מחפש ג'וב, ואינני קבלן קולות של אף אחד. סברתי ואני סובר, שלאחר חמש שנים של השקעה בעירייה עם תוצאות לא רעות, זה לא יכבד לא אותי ולא את בוחרי, שאוצב בראש הרשימה, אך לא אעבוד בעירייה 24 שעות ביממה. משכך, תמה דרכי בראשות הסיעה בעירייה".

בשבוע שעבר קיימו מחנה בנט הפגנה בשערי כינוס מועצת הסניף לגיבוש הרשימה למפלגה. במהלך ההפגנה התעמתו אנשי זפט עם חברי מועצת הסניף, אולם לא הצליחו לשכנעם לעבור למחנה ולמנוע את קיום הבחירות.