מוטי אלמוז ימונה לראש אכ"א

דובר צה"ל שכינה רבנים בישראל "צווחנים" ועמד ב´חזית´ בין המובילים בשנה האחרונה בעימות בין הדתיים בצבא לבין פקודות הצבא יועלה לדרגת אלוף וימונה לראש אכ"א

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/16 17:56 כב בכסלו התשעז

מוטי אלמוז ימונה לראש אכ"א
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון אביגדור ליברמן אישר היום (ה') את החלטת הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט למנות את תת-אלוף מוטי אלמוז לראש אגף כוח האדם. אלמוז המכהן כדובר צה"ל, יועלה לדרגת אלוף ויחליף בתפקידו את אלוף חגי טופולנסקי שסיים את תפקידו לאחר כשנתיים ושלושה חודשים.

טופולנסקי, כזכור, התפטר מתפקידו לאחר שמחשב צבאי נגנב מביתו שבדרום ונפתחה חקירת מצ''ח בנושא.

לפני שלושה שבועות כתב הרב הצבאי במילואים, איתי אסמן על אלמוז כי הוא משתמש בכספי ציבור למאבק בערכי הציונות הדתית: "בזמן האחרון מתנהל מסע יח"צנות נגד ערכיהציונות הדתית ומסורת ישראל על ידי תא"ל מוטי אלמוז המכונה "דובר צה"ל". בממוצע כל יום יש שלוש כתבות של לוחמות קרקל, קצינות תותחנים ומ"פיות שמסבירות לצה"ל ולעם היושב בציון מדוע רבנים וקצינים שמתנגדים לשירות המשותף- טועים.

מי שנכנס לדף הפייסבוק המרשים של צה"ל בחודש האחרון, עלול לחשוב בטעות שחצי ממערך הלחימה של צה"ל מורכב מלוחמות וקצינות קרביות. הדבר הזה חמור מאוד שדובר צה"ל משתמש בכספי ציבור ובתפקידו למטרה נגד ציבור גדול מישראל. הוא משתמש בלוחמות בסדיר ובקבע, במקום שיעשו את תפקידן ויילחמו באויב (מקווה שלשם כך רצו לגייסן), להלחם ולתקוף רבנים ואלופים במיל'.

בנוסף, כל הקצינות מתראיינות ומקבלות במה חוץ מקצין אחד- הרב הצבאי הראשי, מדוע? כי הוא התנגד לפקודה משום שסבר שהיא תפגע במרחב הצבאי היהודי של צה"ל בכלל ובחייל הדתי בפרט. כל זה לא מונע ממוטי אלמוז להשמיע צפירות הרגעה שהחייל הדתי לא יפגע (כך לפי פסיקת היוהל"ם, ובכלל למה צריך רבצ"ר כשדו"צ פוסק הלכות).

אך הקו האדום נחצה בראיון בגלי צה"ל, כאשר הרה"ג הרב שמואל אליהו שליט"א, אמר את דעת התורה, שלוחמים דתיים ולוחמות לא ישרתו בצה"ל, לאחריו עלה היחצ"ן של צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, ואמר "הצווחות לא יעזרו".