מוחים על הביזיון

עשרות רבנים מהציונות הדתית מוחים על פסילת גיוריו של הרב חיים דרוקמן ע"י בית הדין הרבני.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 15/05/08 00:00 י באייר התשסח

מוחים על הביזיון
יחצ, צילום: יחצ

קובץ כזה של חתימות מכלל פלגי הציונות הדתית לא נראה מזה הרבה זמן. למעלה משמונים רבני ערים וישובים, רבני קהילות, ראשי ישיבות ואולפנות ורבנים מרכזיים נוספים מהציונות הדתית, חתמו על עצומה חריפה בעקבות פסק הדין של בית הדין הרבני הגדול הפוסל את הגיורים שנערכו על ידי הרב חיים דרוקמן.

"אנו רבנים ומחנכים בישראל, מוחים בזאת על בזיון תלמידי חכמים ובהם מורנו ורבנו הרב חיים דרוקמן שליט"א, גדול בתורה וביראת שמים, שהעמיד רבבות תלמידים" נכתב בעצומה שתפורסם בעלון "השבת" של ארגון "צהר" שיופץ מחר בבתי הכנסת ברחבי הארץ. בהמשך, מביעים הרבנים ביקורת חריפה על הצורה והדרך של פסק הדין, תוך שהיא רומזת לימי ספירת העומר בהם אנו נמצאים כעת, "כבוד התורה ותלמידיה הוא ערך כל ימות השנה ובמיוחד בימים אלו של ספירת העומר, בהם מתו תלמידיו של רבי עקיבא, על שלא נהגו כבוד זה בזה. את המחלוקות בהלכה מבררים בבית המדרש ולא על ידי פסילות מכוערות".

בין הרבנים החתומים על הדברים ניתן למצוא את הרב יעקב אריאל - רב העיר רמת גן, הרב צפניה דרורי - רב העיר קריית שמונה וישיבת ההסדר, הרב אהרן ליכטנשטיין - ראש ישיבת הר עציון, הרב שאר ישוב הכהן - רב העיר חיפה, הרב אלישע אבינר ועוד רבנים רבים נוספים.

כזכור, בעקבות הפסק קראו מספר רבנים בציונות הדתית לבחון אפשרות של הקמת מערך גיור חלופי, והנושא הפך לחלק מהמחלוקת בין הציבור הציוני דתי לזה החרדי.

לקרב את הגרים

מעבר למחאה בנושא הפסק, מנצלים הרבנים את הבמה גם כדי לקרוא לחיזוק מערך הגיור בישראל, תוך פניה לאנשי הציונות הדתית לחבק את הגרים ולסייע להם. "תורתנו מצווה אותנו על אהבת הגר ואיסור הונאת הגר", נכתב בעצומה, "אנו קוראים לחזק את מערך הגיור בישראל. אנו מחזקים את ידיו של הראשון לציון הרה"ג שלמה עמאר שליט"א במאמציו לקדם ולחזק את מעמד בתי הדין לגיור בישראל. אנו קוראים לקרב את הגרים, ופונים למשפחות דתיות לאמץ את המועמדים לגיור בתקופת לימודם. אנחנו מחזקים את ידיהם של כל הדיינים המכהנים בבתי הדין לגיור, תלמידי חכמים מצוינים ויראי שמיים, המורים הלכה כדת וכדין".