מובילי מחאת ההורים דוחים את מסקנות ועדת דל

קבוצת ההורים המובילה את המאבק להורדת התשלומים במגזר הדתי לאומי, מאוכזבת ממסקנות ועדת דל: "מקבלי ההחלטות אינם מבינים באמת את המצוקה של ההורים. המאבק לא תם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/08/12 08:18 ד באלול התשעב

מובילי מחאת ההורים דוחים את מסקנות ועדת דל
Perfect Earthian-cc-by-nd, צילום: Perfect Earthian-cc-by-nd

קבוצת ההורים המובילה את המאבק להורדת תשלומי ההורים במגזר הדתי לאומי, שבין היתר הביאה להחתמה של קרוב ל-5,000 הורים על עצומה בנושא, הביעה היום (ד') אכזבה ממסקנות וועדת דל שפורסמו אתמול.

כפי שדווח בכיפה, וועדת דל שהוקמה ביוזמת ח"כ זבולון אורלב לבחינת הפחתת תשלומי ההורים במגזר הדתי לאומי, פרסמה אמש את עיקרי המלצותיה, לפיהן יש לערוך שינויים מהותיים במצב הנוכחי וכי בכיתות ז' עד ח' - על פי ההמלצות - ישלמו ההורים עד 6,640 שקלים וכיתות ט' עד י"ב כ-7,785 שקלים.

"הוועדה מתייחסת לבתי ספר ללא פנימייה והסכומים עדיין גבוהים בהתחשב בכך שהתשלומים לא כוללים ארוחות והסעות", טוענים מובילי המאבק למען הפחתת תשלומי ההורים במגזר הדתי, שמציינים בנוסף כי "הועדה המליצה להימנע מאספקת ארוחות בוקר וצהריים במוסדות אקסטרניים וממליצה על ארגון מזנונים לקניה עצמית" - זאת בניגוד לדעתם.

עוד קובלים ההורים על כך שעל פי החלטת הועדה, במהלך השנה הקרובה ימשיכו ההורים לשלם את הסכומים שהיו מקובלים עד כה, ביניהם תשלומים העולים על 10,000 שקלים בשנה. "הם מגלגלים את הבעיה לפתחן של הרשויות המקומיות. למרות הרעש התקשורתי שהיה בתקופה האחרונה נראה שמרבית מקבלי ההחלטות אינם מבינים באמת את המצוקה של ההורים", טוענים ההורים.

מובילי המאבק טוענים בתגובה לכיפה כי "המאבק לא תם". הם קראו לכלל החותמים על העצומה לפנות לשר החינוך גדעון סער, ולדרוש ממנו "לאכוף את חוזר המנכ"ל שמדבר על סכומים נמוכים יותר של שכר לימוד לשנה". כמו כן קוראים ההורים לפנות גם לח"כ זבולון אורלב "שיבין שלועדה שיזם אין בשורה אמיתית להורים. אם נשארנו מעל 10,000 שקלים לשנה - זו לא בשורה". ההורים אף פונים לשר דניאל הרשקוביץ: "כמי שמניף בפריימריז הנוכחי את דגל הורדת שכר הלימוד, שידאג להורדת שכר הלימוד לרמה סבירה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן