מה עושה צלב בחוברת החוגים של עיריית רעננה?

העירייה הפיצה חוברת מידע לכלל תושבי העיר, שאחד מפרקיה נפתח בתמונת כנסייה וצלב בולט. תושב העיר: זהו מעשה שלא ייעשה, חוסר רגישות שפגע בתושבים רבים

חדשות כיפה אורי פולק 15/09/11 14:57 טז באלול התשעא

מה עושה צלב בחוברת החוגים של עיריית רעננה?
אילוסטרציה Simon Cocks-cc-by-nd, צילום: אילוסטרציה Simon Cocks-cc-by-nd

עיריית רעננה חילקה השבוע לכלל תושבי את חוברת החוגים השנתית, הכוללת קורסים וסדנאות אותן מציעה העירייה. באורח מוזר, בפרק שעסק בחוגים לגיל הרך, פרסמה העירייה תמונה של כנסייה עם צלב בולט במרכזה, ללא שום קשר לטקסט שהופיע באותו עמוד, שכמובן לא נוגע לפעילויות נוצריות.

אלי, תושב העיר, קיבל את החוברת השבוע והופתע לגלות את הפרסום ההזוי. "קיבלתי את החוברת השנתית ורציתי לראות מה יש לעירייה להציע. נחרדתי לגלות כי השער שעסק בחינוך ילדינו, כלל תמונת ענק של כנסייה. כבר חששתי שהעירייה מפעילה חוגים נוצריים, אבל שום דבר מהסוג הזה לא הופיע בתוכן. הבנתי כי ככל הנראה מדובר בטעות ופניתי לעירייה".

"זה מעשה שלא יעלה על הדעת, שבכלל לא נוגע לויכוח בין דתיים לחילונים, אלא לקיומנו כמדינה יהודית. התמונה הזו פגעה ברגשותיי ואני מניח שגם ברגשותיהם של תושבים נוספים", מסביר אלי. "אם אין כאן כוונה מיסיונרית מצד מי ממפיקי החוברת, כנראה שהחברה שעיצבה את חוברת המידע, עשתה זאת ללא שום חשיבה או רגישות", הוא מציין.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה כי "מדובר בטעות מצערת שבוודאי לא מביעה כל כוונה". ראש עיריית רעננה הנחה את האחראים להקפיד להבא על טיב הפרסומים, כדי למנוע תקלות מסוג זה.